زبان های خارجی



زبان عنصر بسیار مهمی در برقراری ارتباط در جامعه و بین جوامع دیگر است.بدون درک و فهم زبان ارتباط برقرار کردن با سایر انسان ها و حتی مشاغل و کارها بسیار پیچیده و دشوار است. در جهان امروزه ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشرفت بشر دارد. این ارتباط مسیر بسیار گسترده ای دارد حتی از مرز شهر ها و کشور ها فراتر رفته است. انسان برای آنکه بتواند موفق باشد نیاز دارد که به زبانی غیر از زبان مادری خود سخن بگویید و به آن مسلط باشند و بتوانند ارتباط موثر با دنیا برقرار کنند.

حتی در کشور های پیشرفته نیز آموزش زبان های دیر از همان سنین کودکی به صورت جدی آموزش داده می شود. اما، متاسفانه در کشور ما به صورت جدی در مدارس این امر صورت نمی گیرد به همین دلیل آموزشگاه های زبان این مهم را بر عهده گرفته اند.

زبان های خارجی متعدی در سراسر این کره خاکی مورد گویش و استفاده قرا می گیرند که تعداد قابل توجهی از آنها کم اهمیت و کم کاربرد و تعداد دیگری از آنها مهم و پرکاربرد هستند. مروزه حدود ۲۷۰۰ زبان بر روی کره زمین در حال استفاده است که البته تعداد زیادی از آنها موارد استفاده کوچکی دارند و تنها در موقعیت‌های جغرافیایی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.. زبان‌های خارجی متعددی در کشور ایران آموزش داده می‌شوند اما عمده تمرکز آموزشی زبان‌های خارجی در ایران بر روی زبان‌های مهم است. بنابراین بسیار مهم است که ابتدا هدف وآینده خود را بررسی کنید سپس به یادگیری زبانی که برای شما کارآمد باشد بپردازید.

مهمترین زبان های دنیا عبارتند از : انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ترکی، ایتالیایی و … می باشد.