تحصیل در ترکیه

گروه آموزشی MLG (موسوی)
برگزاری دوره های حضوری و آنلاین یوس

یکی از کشورهایی که همواره مد نظر دانش آموزان ایرانی برای تحصیل بوده است، کشور ترکیه است که دانشگاه های برتری را نیز در خود جای داده است. ترکیه مزیت های زیادی را برای ایرانیان دارد از جمله اشتراکات فرهنگی، تاریخی، مذهبی، غذایی.

همچنین هزینه های تحصیلی نیز در ترکیه نسبت به سایر کشورها پایین تر بوده و افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. ترکیه کشوری چند ملیتی است و عملا پلی میان شرق و غرب ایجاد کرده است و با روندی صعودی تعداد دانشجویان بین المللی از اروپا، آفریقا، ایالات متحده آمریکا و آسیا در حال ورود به این کشور می باشند.

شایان ذکر است که طی سال های اخیر روند انتخاب و پذیرش سلیقه ای برخی از دانشگاه ها و نیز بحث مواردی نظیر فروش صندلی باعث شد تا سازمان آموزش عالی ترکیه(YÖK) وارد عمل شده و به منظور سامان بخشی ورود به دانشگاه های ترکیه تصمیم بگیرد که مجدد متولی برگزاری آزمون یوس سازمان ÖSYM باشد.به همین منظور نام آزمون یوس به یوس مرکزی MYÖS تغییر پیدا کرد و طی قانون شماره ۲۵۴۷ نیز ابلاغ گردید.

شایان ذکر است که با داشتن مدرک دیپلم می توان برای ورود به دانشگاه های ترکیه اقدام کرد و البته نکته حائز اهمیت این است که برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی باید در آزمون ورودی دانشگاه های کشور ترکیه شرکت کرد.

جهت شرکت درآزمون ورودی دانشگاه های ترکیه می بایست در کلاس های آمادگی آزمون یوس (YÖS) و آزمون SAT شرکت کنید. آزمون یوس به زبان های انگلیسی، ترکی ، عربی و … برگزار می شود و آزمون SAT فقط به زبان انگلیسی برگزار می شود.

آزمون یوس (YÖS) در واقع آزمون ورودی دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه از مقطع دیپلم می باشد که برای افراد خارجی طراحی شده است. اکثر دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه با آزمون یوس اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی می کنند و بخشی از آنها نیز با آزمون SAT پذیرش دانشجو دارند.

آزمون یوس شامل 3 مبحث است که این مباحث شامل دروس ریاضی، هوش (منطق و پرابلم) و هندسه می باشند. تعداد سوالات آزمون یوس حدود 80 سوال است که بخش اندکی مربوط به سوالات هندسه (حدود 10 درصد سوالات) و مابقی  حدوداً به طور مساوی بین دروس هوش و ریاضی تقسیم می شوند.

این آزمون توسط دانشگاه های ترکیه هر ساله در بازه زمانی اردیبهشت تا تیر ماه برگزار می شود که بر طبق نتایج آن دانشگاه ها اقدام به جذب دانشجوی خارجی می کنند. نمره ی آزمون از 100 می باشد و برای قبولی در رشته های مختلف باید نمرات متفاوتی را کسب کرد.

پکیج های مختلف کلاس های یوس

کلاس های جامع یوس
TR_YÖS
کلاس سالیانه ریاضی یوس
کلاس سالیانه هوش یوس
کلاس سالیانه هندسه یوس
بزرگترین برگزار کننده کلاس های یوس به صورت حضوری و آنلاین 

از مزایای تحصیل در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نزدیک بودن به ایران و سهولت رفت و آمد به ان کشور
  • امکان تحصیل در دانشگاه های مورد تائید
  • تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی بدون نیاز به ارائه اولیه مدرک زبان
  • امکان کار در ترکیه حین تحصیل
  • هزینه های مقرون به صرفه زندگی
  • فرصت کار پس از تحصیل در ترکیه
  • امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی(عضویت در معاهده بولونیا)
  • امکان دریافت بورسیه های تحصیلی

ویترین افتخارات مجموعه

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
کلاس های یوس MLG همون چیزیه که بهت کمک میکنه تا به آرزو هات نزدیک تر بشی

MLG  مجموعه ای است به وسعت کل ایران و از هر جای ایران که باشی

میتونی بهترین باشی و قله موفقیت رو فتح کنی .

برترین اساتید ایران



در MLG گروهی از اساتید دور هم جمع شده‌اند تا تجربه‌ای متفاوت برای شما رقم بزنند!

ریاضی

دکتر موسوی

ریاضی

استاد ابراهیمی نژاد

هوش

استاد موسوی

هوش

استاد نظزی نسب

هندسه

استاد طحانی پور

مشاور

استاد فردوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *