منابع آزمون آیلتس

تعداد منابع آزمون آیلتس موجود در بازار بسیار بوده و داوطلبان را در انتخاب منبع مناسب دچار سردرگمی می کند. یکی از اولین منابع قدیمی اما کاربردی که کارشناسان آموزش زبان انگلیسی به داوطلبان آزمون آیلتس معرفی می کنند کتاب راهنمای آیلتس کمبریج است .

این کتاب توسط دانشگاه کمبریج و با همکاری طراحان سوالات آیلتس تهیه شده که اطلاعات کاملی را برای دستیابی به نمره آیلتس  مورد نظر داوطلبان در اختیار آنان قرار می دهد . این منبع آزمون آیلتس ، برای هر دو دسته داوطلبان آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک مناسب است .

  • یکی دیگر از مجموعه کتاب های آمادگی آزمون آیلتس دانشگاه کمبریج مایندست است که شامل 4 سطح می شود. این منبع بر اساس سطح زبان انگلیسی خوانندگان دروس موضوعی را مرتب کرده که می تواند برای داوطلبان از هر سطحی مفید باشد .
  • این کتاب ها شامل راهبردهای یادگیری زبان ، تمرین مهارت ها و سوالات آزمون آیلتس بوده و بخشی از آموزش های آن به صورت آنلاین ارائه می شود. مجموعه کتاب مایندست مخصوص متقاضیان آیلتس آکادمیک  است .
  •  کتاب جزوه Makkar IELTS می تواند منبع بسیار مفیدی برای تمرین و آمادگی این آزمون برای شما باشد. از این لحاظ که booklet های بخش شفاهی آزمون هر ۶ ماه یک بار تغییر میکند, آمادگی شما در سوالات اخیر آزمون میتواند نتیجه به سزایی در نمره نهایی شما داشته باشد و این نکته دقیقا نقطه قوت جزوه های Makkar IELTS میباشد زیرا تمامی تمرکز جزوه و مطالب جمع آوری شده روی آزمون های اخیر و نکات و سوالات مربوط به آنها میباشد. جواب های ارائه شده در این جزوه به صورت سمپل و نمونه آورده شده تا به کمک آنها با لغات و اصطلاحات و عبارات و کالوکیشن های هر موضوع و نحوه ارائه آنها آشنا شوید و بتوانید با تمرین و تکرار به ذهن بسپارید زیرا این نمونه پاسخها بسیار حرفه ای بوده و با استفاده از آنها در روز آزمون میتوانید منتظر نمره بالای 7 در آزمون اسپیکینگ باشید.
  • مهمترین  و معتبر ترین منبع تست های آزمون آیلتس و آمادگی آزمون بدون شک مجموعه کتاب های Cambridge Practice Test for IELTS می باشد که محال است داوطلبی قبل از آزمون برای آمادگی از این مجموعه تست ها استفاده نکرده باشد و با آنها آشنا نباشد. سری کتاب های کمبریج آیلتس تا کنون تا شماره 16 منتشر شده است، این مجموعه، کتاب های تمرین و آموزش مهارت های آیلتس نیستن ،بلکه کتاب های شبیه سازی آزمون اصلی آیلتس هستند که از کتاب 1 تا 16 آن هیچ ارتباطی به سختی و آسانی این کتاب ها ندارد.
  • یکی دیگر از مجموعه تست های انتشارات کمبریج که شبیه ساز تست های اصلی آزمون آیلتس است کتاب  بی نظیر IELTS TRAINER است. انتشارات کمبریج  در سال 2019 تصمیم گرفتند این کتاب را در دو قسمت جنرال و آکادمیک چاپ و عرضه کنند. این کتاب برای داوطلبانی طراحی شده است که قصد دارند در آزمون آیلتس نمره 6 یا بالاتر بدست بیاورند.
  • کتاب Official IELTS Practice Material همانطور که از اسمش پیداست رسما به عنوان سوالات رسمی آزمون آیلتس معرفی و در دو جلد ارائه شده است.هر جلد آن شامل 2 تست آزمون آکادمیک و 2 تست آزمون جنرال است. این کتاب ها شما  می آموزد  که چگونه نمرات شما در لیسینسنگ و ریدینگ تصحیح شده و مهمتر از آن نمره رایتینگ و اسپیکینگ شما چگونه ارزیابی  می شود.
  • مجموعه کتاب های قدیمی  IELTS Plus توسط انتشارات لانگمن عرضه شده است. دشوار ی این کتاب ها از سری کتاب های کمبریج به مراتب بیشتر است و زدن تست های آن برا یکسانی مناسب است که می خواهند نمره آیلتس 7 و یا بالاتر از آن را بدست بیاورند.
  • مجموعه کتاب‌های English Collocation in Use که در حقیقت دو جلد کتاب در سطوح Intermediate و Advanced می‌باشد. مطالعه و یادگیری این کتاب به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا جملات و عبارات و لغاتی که در نوشتار و گفتار خود استفاده می‌کنند، هر چه بیشتر به یک انگلیسی‌زبان Native نزدیک و شبیه باشد.
  • کتاب Inside Reading در 5 جلد منتشر شده است که هر جلد دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد .کتاب inside Reading یکی از بهترین کتاب هایی است که در زمینه ریدینگ یا خواندن در زبان انگلیسی معمولا به علاقه مندان به یادگیری زبان توصیه می شود. در این کتاب از تکنیک های فوق العاده ای استفاده شده است که باعث می شود تا شما با تمرین و تکرار مطالب به راحتی به زبان انگلیسی مسلط شوید. یکی از بهترین ویژگی های کتاب inside Reading این است که در این کتاب اهمیت بسیار زیادی به واژه ها داده شده است.
  • کتاب های Open Forum مجموعه ای سه سطحی از انتشارات آکسفورد است که برای تقویت مهارت شنیداری و گفتاری در سطح آکادمیک تنظیم گردیده است. هر یک از سطوح این مجموعه در بردارنده بخش های شنیداری و مباحث و تمرین های مرتبط با بحث می باشد که در حوزه موضوعات آکادمیک نظیر ارتباطات، تکنولوژی، تجارت و علوم اجتماعی ارائه گردیده است. هر سطح شامل 12 درس می باشد که هر درس Listening ها و تمارین مهارت های شنیداری و گفتاری را مطرح می کند. سری کتاب های Open Forum همچنین بر روی مفاهیم تلفظ و واژگان نیز تمرکز نموده و در این حوزه تمارینی را ارائه نموده است. پاسخ تمامی تمارین و همچنین متن فایل های صوتی در پایان هر کتاب ارائه گردیده است. این مجموعه با لهجه امریکن می باشد و می تواند منبعی کاربری برای آزمون تافل و همچنین سطح پیشرفته آزمون آیلتس باشد.

Tests Books

Side Books

Course Books

Cambridge Practice Tests for IELTS

Makkar IELTS

Mindset package

Collins

Actual IELTS

IELTS TRAINER 1 and 2

Collocation in use

(intermediate/advanced)

Official IELTS

Practice Material

Open Forum 1, 2 and 3

IELTS Plus 1, 2 and 3

Inside Reading 3,4

Achieve IELTS

Focus on Vocabulary 1,2