آموزشگاه زبان آلمانی در کرج و تهران

یکی از مهم‌ترین قدرت‌های اقتصادی و صنعتی دنیا، کشورآلمان است که قسمتی از اروپای مرکزی و غربی به شمار می‌آید. آلمان دومین کشور پرجمعیت اروپا پس از روسیه است که شهر برلین پایتخت آن است. همچنین این کشوربه عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا است که یورو قدرت اصلی را دراین کشوردر دست دارد.از دیگرشهرهای مهم کشور آلمان می توان هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت را نام برد.

آلمان یکی از مهم‌ ترین مقصدهای مهاجرت در جهان است که بخش عمده‌ای از آن‌ها وابسته به اروپای مرکزی، جنوب اروپا و خاورمیانه هستند. از مهم‌ترین دلایل افراد برای مهاجرت به این کشورمی توان به هزینه‌های زندگی مناسب، کیفیت بالای زندگی و امنیت شغلی اشاره کرد. همچنین در میان دانشجویان بین‌المللی به ویژه ایرانیان مهاجرت تحصیلی به آلمان به دلیل نظام آموزشی متمایز و هزینه تحصیل بسیار پایین و گاها حتی رایگان محبوبیت زیادی دارد.

طبق اعلام سفارت آلمان در ایران در سال 2021 حدود 12 هزار ایرانی در دانشگاههای آلمان ثبت نام کرده و مشغول تحصیل میباشند.

یادگیری و تسلط به زبان آلمانی و داشتن مدرک زبان اولین گام برای مهاجرت است.

زبان آلمانی سومین زبانی است که در دنیا یاد گرفته می‌شود و یادگیری آن اصلا پیچیده و سخت نیست. در سراسر جهان ، هر ساله تقریبا ۲۰ میلیون نفر زبان آلمانی را به عنوان زبان خارجی یاد می گیرند. بعلاوه 100 میلیون نفر در جهان به زبان مادری آلمانی صحبت می کنند. نه تنها در آلمان بلکه در اتریش و سوئیس هم زبان آلمانی بسیار کاربرد دارد به همین دلیل زبان آلمانی به رایج ترین زبان مادری در اروپا تبدیل شده است.

حدود ۶۰ درصد از واژه ها در زبان آلمانی و زبان انگلیسی مشترک هستند و بسیاری از واژگان در آلمانی دقیقا شبیه و یا بسیار شبیه معادل انگلیسی هستند.

کلاس های زبان آلمانی در کرج

گروه آموزشی دکتر موسوی آموزشگاه زبان آلمانی در کرج می باشد که تاکنون دوره ها و کلاس های آموزشی متعددی را از سطوح مبتدی تا پیشرفته  برای علاقه مندان کلاس های زبان آلمانی در کرج و تهران ارائه داده است. برگزاری دوره های زبان با ارائه برنامه آموزشی دقیق از جمله ویژگی هایی است که زبان آموزان هدفمند را جذب این مرکز کرده است.

در کلاسهای زبان آلمانی در موسوی از کتاب های Menschen, Starten wir و sicher  از انتشارات Hueber بصورت آموزش حضوری و آموزش آنلاین در اقصی نقاط دنیا برای تدریس استفاده می‌شود.

در کلاس زبان آلمانی در کرج و تهران دوره های آموزشی  شامل بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان در نظر گرفته شده است و علاوه بر تمرکز بر یادگیری زبان ۴ مهارت مورد نیاز و اساسی Lesen,  Hören,  Schreiben,  Sprechen زبان آموزان را برای شرکت در آزمون های بین المللی گوته و Ösd آماده می‌ کند.

در کلاسهای زبان آلمانی در مجموعه دکتر موسوی علاوه بر گرامر، به تلفظ  که پایه ی زبان است با استفاده از تمرین ها و برنامه های تهیه شده تاکید اساسی می‌شود و همچنین تمرینات مکالمه پیوسته در تمام کلاس ها انجام می شود.

در این کلاسها به زبان آموزان متد های جذاب و به روز دیگر مانند فیلم، سریال، اخبار ، پادکست،  موزیک ،مقاله و کتاب داستان ارائه می‌شود که تاثیر شگرفی در یادگیری بهتر این زبان دارد.

کلاس زبان آلمانی در تهران و کرج

نحوه برگزاری کلاس های آنلاین زبان آلمانی در گروه آموزشی دکتر موسوی

کلاس ها در پلتفرم اسکای روم  بصورت گروهی یا خصوصی تشکیل می‌شود و امکان پرسش و پاسخ و تعامل بین زبان آموزان و اساتید وجود دارد. همچنین کلاس های گروهی سه روز در هفته برگزار می‌شوند که از نظر آموزشی بسیار موثر خواهد بود.

جدول زمان بندی و شهریه کلاس های آموزش زبان آلمانی آموزشگاه موسوی

نام دوره
نام ترم
تعداد ترم
تعداد جلسات ترم
طول هر ترم
جمع ساعات ترم
شهریه هر ترم
A1
A1.a – A1.f
6 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
520.000
A2
A2.A – A2.f
6 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
640.000
B1
B1.a – B1.f
6 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
760.000
B2
B2.a – B2.f
6 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
880.000
C1
C1.a – C1.f
6 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
1.000.000
C2
C2.a – C2.f
6 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
1.120.000

12 ماهه آماده مهاجرت شوید!

آزمون تعیین سطح زبان آلمانی در گروه آموزشی موسوی

اگرشما با هدف مهاجرت  برای  ادامه تحصیل، اشتغال یا زندگی مشغول یادگیری و شرکت در کلاسهای آموزش زبان آلمانی هستید ،لازم است مدرکی برای تسلط به این زبان به مراکز مورد نظر خود ارائه دهید. در اینجا مهمترین آزمون‌ها را مختصر معرفی می‌کنیم.

 سطح پایه A
 آزمون سطح A1

در حال حاضر آزمون  A1 زبان آلمانی برای پیوستن به خانواده در کشورهاي آلمانی زبان مورد نیاز است. آزمون A1  مانند تمامی آزمون‌های زبان آلمانی شامل چهار مهارت اصلی زبان مکالمه، خواندن، شنیدن و گوش دادن  (sprechen , schreiben, lesen, hören)  است. در این آزمون به هر قسمت ۲۵ نمره اختصاص داده شده است. برای قبولی در آن حداقل باید ۶۵ نمره از مجموع را بدست آورید.

اولین سطح از زبان آلمانی و کاربرد زبان را در سطح مقدماتی نشان می‌دهد و زبان آموز می‌تواند کلمات روزمره و جملات ابتدایی را استفاده نماید و همچنین می تواند خود را بصورت کامل معرفی نماید و ارتباطات روزانه و نیازهای عمومی و مشخص خود را مطرح کند.

 آزمون سطح A2

این سطح زبان آلمانی نشان دهنده ی دانش پایه ی آلمانی میباشد . در بعضی از ایالت های آلمان ، دانشگاه های انگلیسی زبان علاوه بر مدرک زبان انگلیسی این مدرک  را نیز لازم دارند.

با یادگیری این سطح درک زبان آموزازموضوعاتی مانند خود ، خانواده ، کار و تحصیل ، خرید و سفر به قدری بالا میرود که به خوبی می تواند منظور خود را بیان کند.

 سطح پایه B
 آزمون سطح B1

زبان آموز بعد از اتمام سطح B1 زبان آلمانی می تواند با به کارگیری زبان استاندارد و گفتگو در مورد مسائل آشنا ، نکات کلیدی و مهم را فهمیده و در بیشتر موضوعاتی که در حین سفر به کشور آلمان با آن ها درگیر می شود، از پس مشکلات خود برآمده و همینطور با استفاده از جملات ساده و پیوسته در رابطه با موارد آشنا و مورد علاقه خود توانایی صحبت درآن موضوع را خواهد داشت.

آزمون B1 زبان آلمانی یکی از پر متقاضی ترین آزمون هاست زیرا بسیاری از دانشگاه ها به شما با داشتن مدرک B1 پذیرش مشروط به گذراندن کلاس زبان یا قبولی در آزمون ورودی را می‌دهند و همینطور

اگر قصد دریافت ویزای کاری آلمان را دارید، آزمون B1 برای شما مورد نیاز است. این آزمون  نیز مانند دیگر آزمون‌ها شامل هر چهار مهارت زبان است. حداقل نمره برای قبولی در این آزمون، نمره  ۶۰ در هر مهارت است. اگر نمره متقاضی کمتراز شرط قبولی باشد، می‌تواند در آزمون همان مهارت برای دوره‌های بعدی شرکت کند.

  آزمون سطح B2

در این سطح زبان آلمانی متقاضی می تواند نکات مهم متون سخت در مورد مطالب خاص را درک کند و در رشته تخصصی خود بحث های تخصصی را پیگیری نماید. به عنوان مثال می تواند در یک کلاس درس به زبان آلمانی شرکت کند و متوجه گفت و گو ها شود. همچنین متقاضی بدون آمادگی قبلی توانایی آن را خواهد داشت ، روان و پیوسته صحبت نماید . به گونه ای که یک گفتگوی عادی با فردی که زبان مادریش است، بدون هیچ مسئله ای برای هر دو طرف به راحتی امکان پذیر باشد.

این آزمون از سال 2019 به عنوان حداقل مدرک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کالج معرفی شده است که مانند سایر آزمون‎‌ها شامل ۴ مهارت (sprechen,schreiben,lesen,hören)   است. برای قبولی در آزمون B2 باید حداقل نمره 60 را در هر مهارت کسب کرد. اگر نمره داوطلب در هر مهارت کمتر از حد مورد نیاز باشد، می‌تواند مجدد درآزمون همان مهارت شرکت کند.

 سطح پیشرفته C
 آزمون سطح c1در سطح C1 در زبان آلمانی متقاضی می تواند همه ی متون سخت و طولانی که شامل بخش بزرگی از واژه های سطح بالاست را درک کند و مواردی را که به اختصار به آن ها اشاره شده است را درک نماید. همچنین بدون هیچ گونه آمادگی داوطلب توانایی آن را دارد بدون اینکه در جستجوی معنی لغتی بگردد، روان صحبت نماید.
 آزمون سطح C2در این سطح از دوره زبان آلمانی متقاضی بدون هیچگونه مشکلی آنچه را می خواند یا می شنود متوجه می شود. همچنین توانایی جمع بندی اطلاعات کتبی یا شفاهی از منابع مختلف را دارد و در این مورد دلایل یا توضیحات مربوطه را همواره بیان نماید.
  در گروه آموزشی دکتر موسوی آموزش همه ی سطوح بالا با کیفیت عالی دراختیارمتقاضیان یادگیری زبان آلمانی قرارمی گیرد.
آزمون:  Einburgerungstestآزمون Einburgerungstest یا آزمون شهروندی آلمان نوعی دیگر از آزمون زبان آلمانی است که می‌توانید پس از دوره آموزش زبان آلمانی در آن ثبت نام کنید.در این آزمون که شامل ۳۳ سوال است ،متقاضی شهروندی آلمان حداقل باید به ۱۷ سوال آن پاسخ درست دهد. زمان این امتحان یک ساعت است و در صورت قبولی، برای متقاضی یک گواهی صادر می‌شود که ارائه  آن برای اخذ تابعیت کشور آلمان الزامی است. هدف ازاین آزمون شهروندی، سنجش اطلاعات داوطلبان در مسائل فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و آشنایی با قوانین عادی و مدنی است.
آزمون: TestDaFاز سال 2019 میلادی آزمون TestDaF به عنوان مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه در نظر گرفته شد. این آزمون چهار مهارت زبان آلمانی داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می دهد. نمره دهی آزمون براساس اعداد ۳-۵ در نظر گرفته شده است و برای اخذ پذیرش سطح ۴ کافی است. اما ضروری است داوطلبان از سطح پذیرش برای دانشگاه خود مطلع شوند و بر طبق آن برنامه‌ریزی کنند.
آزمون های زبان آلمانی گوته: Goethe Zertifikatآزمون گوته یکی از آزمون های اساسی جهت ارزیابی مهارت در زبان آلمانی است. این آزمون در سراسر جهان به صورت بین المللی برگزار می شود. آزمون گوته در سطوح مختلف از سطح A۱ تا سطح C۲ در نظر گرفته شده است و گواهینامه هایی که صادر می کنند توسط کارفرمایان و کالج ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند و مورد استقبال بسیار قرار می گیرد. برای شرکت در یکی از آزمون ها،از قبل باید بدانید که قصد دارید به کدام سطح برسید.
آزمون: ÖSD

آزمون ÖSD یا  Österreichische Sprachdiplom Deutsch یک مدرک رسمی زبان آلمانی، اتریشی و سوئیسی است که به منظور اخذ ویزای اقامت یا تحصیل در این کشورها الزامی می باشد. به این مدرک زبان مدرک دیپلم زبان اتریشی نیز می گویند. امتحان Ösd در سطح بین المللی شناخته شده است و امتحان ها در راستای چهارچوب مرجع مشترک اروپا می باشد و همچنین در بیش از 30 کشور دنیا مورد تائید و پذیرش است.

مدارک اخذ شده زبان آلمانی

سطوح مختلف آزمون در کلاسهای آلمانی در گروه آموزشی دکتر موسوی در کرج در مهرشهر و 4راه طالقانی:

از جمله آزمون های OSD لازم برای اخذ مدرک  مهارت زبان آلمانی می باشد. 

نتیجه این آزمون به عنوان یکی از مدارک مهارت زبان آلمانی مورد تأیید دانشگاه های آلمان می باشد.

در گروه آموزشی MLG آموزش همه ی سطوح بالا با کیفیت عالی دراختیارمتقاضیان یادگیری زبان آلمانی قرارمی گیرد.

کلاس های آلمانی آموزشگاه mlg

A1, A2, B1, B2, C1, C2 این آزمون در 10 مدل و در قالب 6 سطح برگزار می شود:

ÖSD در سطح A1 برای کودکان ÖSD در سطح A2 برای کودکان ÖSD در سطح A1 zertifikate ÖSD در سطح zertificakte A2 ÖSDدر سطح zertifikate B1 ÖSD در سطح zertifikate B1 ÖSD در سطح zertifikate B1 ÖSD در سطح zertifikate B2 ÖSD در سطح zertifikate C1 ÖSDدر سطح zertifikate C2

بخش ها ومباحث مختلف کلاس زبان آلمانی در کرج و تهران در آموزشگاه دکتر موسوی :

مباحث آموزشی کلاسهای آلمانی آموزشگاه دکتر موسوی همانند آزمون گوته از چهار بخش مختلف تشکیل شده است. بخش های ازمون ÖSD شامل بخش درک مطلب یا خوانداری lesen، بخش شنیداری یا Hören، بخش نوشتاری یا Schreiben و بخش صحبت کردن یا Sprechen می باشد. متقاضی باید در هر بخش حداقل نمره لازم را اخذ کند. اگر متقاضی از مجموع 100 امتیاز حداقل نمره 50 را دریافت کند و در قسمت های مختلف نمره لازم را کسب کند، می تواند نتیجه مورد نیاز را از این آزمون دریافت کند. در صورتی که متقاضی در یکی از بخش های این آزمون موفق به دریافت  نمره لازم را نشود ، امکان شرکت در آزمون برای بار دوم را دارد.

برای مهاجرت به کشور آلمان و ادامه تحصیل در آنجا باید نکاتی جالب درباره کشور آلمان و فرهنگ مردم آن کشور بدانید:

  • هرگز سر زده به خانه آنها نروید مردم آلمان برای نظم، حریم شخصی و وقت شناسی ارزش ویژه‌ای قائل هستند، بنابراین سر زده به خانه کسی رفتن بسیار بی‌ادبانه تلقی می‌شود.
  • از دیگر ویژگی‌های آلمانی‌ها  داشتن پس انداز، سخت‌کوشی و احترام به تمام مردم است. 
  • مردم اغلب موقع دیدار و خداحافظی با هم دست می‌دهند. 
  • زود تر از میزبان نشستن سر میز مؤدبانه نیست و دست‌هایتان حین صرف غذا بهتر است روی میز باشد.
  • برای رعایت ادب، بهتر است تمام غذای خود را میل کرده و چاقو و چنگال‌تان در انتها را کنار یکدیگر قرار دهید.
  • اگربه خانه یک آلمانی دعوت شدید بخاطر داشته باشید،همیشه برای میزبان کادوی کوچکی تهیه کنید. برای مهمانی‌های بزرگ یک روز قبل یا بعد از مهمانی برای میزبان گل می‌فرستند.عدد 13 برای آنها بد یمن است،هیچ وقت ۱۳ شاخه گل برای کسی نفرستید.
  • آلمانی‌ها به احترام بزرگ‌ترها و افراد محترم مانند دکتر یا معلم خود می‌ایستند. 
  • موسیقی کلاسیک به طور وسیعی در احاطه آهنگسازان آلمانی زبان بود. از این میان می‌توان به باخ، بتهوون، شومان، برامس، واگنر و اشتراوس اشاره کرد.
  • بزرگ‌ترین فیلسوف‌های تاریخ دنیا مانند کانت، هگل، شوپنهاور، نیچه و هایدگر آلمانی بودند.
  • کشف انسولین، اختراع کلارینت، ساعت جیبی، ماشین حساب اتوماتیک، پارافین، موتورهای دیزلی و نمایشگرهای LCD در آلمان اتفاق افتاد.
  • در سال 2006 بزرگ‌ترین ایستگاه قطار اروپا در آلمان افتتاح شد.
  • بانک مرکزی اروپا در این کشورآلمان قرار دارد.