دانشگاه کاتب چلبی

دانشگاه کاتب چلبی

یکی از دغدغه های بزرگ دانش آموزان، تحصیل در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه است. شاید بتوان گفت که این دغدغه برای تمامی افراد در هر سنی وجود دارد. انتخاب یک هدف درست باید همیشه همراه با برنامه ریزی و به دور از خیال پردازی باشد تا سبب شود آینده درخشانی برای فرد رقم بخورد. تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور همیشه یکی از جذاب ترین خواسته های تحصیلی است.

شاید بتوان اذعان داشت که نحوه آزمون ورودی به دانشگاه های داخل کشور یکی از مواردی است که باعث پر رنگ تر شدن این خواسته شده است. ممکن است تجربه زندگی و تحصیل در خارج از کشور برای افراد رویایی باشد اما برای رسیدن به این هدف باید بهترین تصمیم گرفته شود.

یکی از کشورهایی که در سال های اخیر به مقصد تحصیلی بسیاری از افراد مبدل شده است، کشور ترکیه می باشد. این کشور به دلیل اشتراکاتی که با کشور ما دارد و نیز حضور دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا، نگاه های هموطنان ما را معطوف خود ساخته است.

احساس نکنید که فقط شما به دنبال پذیرش در دانشگاه کاتب چلبی ترکیه هستید! اینجا چهارمین دانشگاه دولتی در کشور ترکیه است که بسیاری از دانشجویان داخلی و خارجی بر سر گرفتن اپلای از آن به رقابت می پردازند. این دانشگاه امسال در تمامی رشته های پزشکی و پیراپزشکی مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد.

دانشگاه ازمیر کاتب چلبی به دنبال ایجاد جامعه ای متحد از طرز فکرها و نگرش های متفاوت است. برای همین شعار خود را صدای تفکرهای متفاوت انتخاب کرده است. در آغاز راه اندازی و تأسیس این دانشگاه، بیشتر در حوزه های بهداشتی و علوم پایه فعالیت داشت اما به مرور دیگر بخش های علوم انسانی، اجتماعی و اسلامی نیز به آن اضافه شد. سطح بالای کیفیت آموزشی و فرصت های مطالعاتی و بورسیه های عالی از جمله ویژگی های دانشگاه کاتب چلبی است.

دانشگاه کاتپ چلبی یکی از برترین دانشگاه های شهر ازمیر می باشد که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است.این  دانشگاه توانسته است که جایگاه خود را در میان برترین دانشگاه های ترکیه حفظ کند. اگر نگاهی به سیر پیشرفت دانشگاه کاتب چلبی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که هر سال شاهد حضور این دانشگاه در کنفرانس ها و مقالات ژورنال های معتبر هستیم.

فرصت های مطالعاتی زیادی در قالب برنامه های اراسموس، فارابی و مولانا برای دانشجویان وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند به کلی مسیر زندگی شما را متحول کند. رتبه جهانی دانشگاه در سایت shanghairanking بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ است.

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه به دو شیوه قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه یا با شرط معدل پذیرش می شوند. بر این اساس داوطلبان برای اخذ پذیرش این دانشگاه باید در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنند و حداقل نمره اعلام شده از طرف دانشگاه کاتب چلبی را کسب کنند. یا از معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالایی برخوردار باشند.

دانشگاه کاتب چلبی سالانه برای پذیرش دانشجویان خارجی آزمون ورودی یوس yos را برگزار می­کند. علاوه بر این داوطلبانی که در آزمون اس آی تی SAT و یا اس سی تی ACT شرکت کرده ‌اند و نمره قبولی در این آزمون را کسب کرده‌ اند نیز می ‌توانند برای اخذ پذیرش دانشگاه کاتب چلبی اقدام کنند و زبان تحصیل در آن به ترکی و انگلیسی است.

دانشگاه کاتب چلبی از بزرگترین و معتبرترین موسسات علمی آموزشی کشور ترکیه محسوب می ‌شود. این دانشگاه از ۱۳ دانشکده، دو مدرسه حرفه ای و 3 موسسه برخوردار است. از مهمترین دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، دانشکده علوم بهداشتی، دانشکده داروسازی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشکده مهندسی و معماری، دانشکده شیلات، دانشکده گردشگری، دانشکده هنر و معماری و … اشاره کرد.

برخی از رشته های این دانشگاه می توان به:

دانشکده ی دندانپزشکی

49950 t

دندانپزشکی

49950 t

دندانپزشکی( انگلیسی)

دانشکده ی داروسازی

32000 t

داروسازی

دانشکده ی اقتصاد و علوم اداری

3400 t

اقتصاد( انگلیسی)

3400 t

کسب و کار( انگلیسی)

3400 t

علوم سیاسی و مدیریت( انگلیسی)

3400 t

تجارت بین الملل( انگلیسی)

دانشکده ی علوم اسلامی

1900 t

علوم اسلامی

دانشکده ی مهندسی و معماری

8400 t

مهندسی الکترونیک( انگلیسی)

8400 t

مهندسی نفت و گاز( انگلیسی)

8400 t

مهندسی عمران( انگلیسی)

دانشکده ی جنگلداری

مهندسی صنایع جنگل

مهندسی جنگل

دانشکده ی علوم بهداشتی

5250 t

تغذیه و رژیم غذایی

5250 t

فیزیوتراپی

5250 t

پرستاری

دانشکده ی علوم انسانی و اجتماعی

3100 t

مدیریت اسناد

3100 t

فلسفه

3100 t

روانشناسی

3100 t

تاریخ

3100 t

باستان شناسی اسلامی ترکیه

دانشکده ی شیلات

شیلات

دانشکده ی پزشکی

50000 t

پزشکی

دانشکده ی گردشگری

3400 t

آشپزی

3400 t

مدیریت گردشگری( انگلیسی)

3400 t

راهنمای گردشگری

برای ثبت نام در این دانشگاه، ترجمه ریز نمرات دبیرستان، ترجمه مدرک دیپلم یا گواهی موقت آن، ترجمه پاسپورت، عکس 3 × 4 و درصورت داشتن مدرک زبان، اصل آن الزامی است.

از جمله امکانات این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوابگاه‌های مجهز
  • کتابخانه مرکزی و چندین کتابخانه دیگر
  • امکانات ورزشی متنوع مانند زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، سالن بدنسازی، استخر و …
  • آزمایشگاه و لابراتورهای مجهز
  • سلف و کافه‌های متعدد
  • بیمارستان مجهز

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کاتب چلبی را دارید، با کارشناسان تحصیل در ترکیه مجموعه mlg  در ارتباط باشید تا بتوانید از بورسیه های تخفیف های پرداخت در شهریه نیز بهرمند شوید.  این تخفیف ها به شما کمک می کند تا با پرداخت شهریه مناسب، لذت تحصیل در یک دانشگاه با کیفیت را تجربه کنید.