نمونه آزمون آیلتس

نمونه آزمون آیلتس

در روند آماده شدن برای آزمون بین‌المللی آیلتس (IELTS)، آشنایی دقیق با نمونه سوالات آیلتس و تمرین کردن با سوالات استاندارد از تاثیرگذارترین مسائل است. دسترسی به نمونه سوالات استاندارد داوطلب را در مسیر درست قرار می‌دهد،

با افزایش آگاهی او نسبت به شرایط آزمون باعث کاهش استرس می‌شود، تسلط و سرعت عمل را افزایش داده و در نتیجه کسب نمره بالا در آزمون آیلتس را به همراه خواهد داشت.

  • دانشگاه کمبریج انگلستان (Cambridge Assessment English)
  • شورای فرهنگی بریتانیا (British Council)
  • موسسه آموزشی IDP استرالیا (IDP Education)

تمامی این موسسات  به صورت جداگانه نمونه سوالات آیلتس را منتشر می‌کنند، و از آنجا که هر سه تدوین کنندۀ این آزمون ها هستند، این نمونه سوالات بدون شک از معتبرترین سوالاتی است که در دسترس داوطلبان قرار دارد.

آزمون آیلتس در دو نوع جنرال (General Training) و آکادمیک (Academic) برگزار می‌شود که این مسئله یکی از تفاوت‌های آزمون آیلتس و تافل است.

سوالات Listening

زمان ۳۰ دقیقه

بخش لیسنینگ یا شنیداری آزمون آیلتس برای هر دو نوع آکادمیک و جنرال یکسان بوده، و شامل چهار فایل صوتی به صورت تک گوینده یا مکالمات چند نفره است. هر فایل صوتی مربوط به ۱۰ سوال از این بخش بوده که در مجموع ۴۰ سوال بخش لیسنینگ را تشکیل می‌دهند و بنا بر سیستم نمره‌دهی لیسنینگ آیلتس بین ۱ تا ۹ نمره برای شما خواهد داشت.

سوالات Reading

زمان ۶۰ دقیقه

این بخش نیز شامل ۴۰ سوال بوده که مربوط به سه متن موجود در این قسمت است. این متن‌ها غیر تخصصی بوده و موضوعاتی مانند مسائل روزمره اجتماعی، آموزشی یا رفاهی، و یک متن بلند با موضوعی عمومی را پوشش می‌دهند.

سوالات Writing

زمان ۶۰ دقیقه

در بخش رایتینگ جنرال، از داوطلب دو متن درخواست می‌شود؛ متن اول نامه‌ای ۱۵۰ کلمه‌ای است به شخصی فرضی، با موضوعات شبیه درخواست کار، انتقاد و شکایت، نامه رسمی اداری یا نامه شخصی. داوطلبان بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت این بخش را به این متن اختصاص دهند.

 در متن دوم، داوطلب باید یک مسئله را به چالش بکشد و نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به آن، در متنی ۲۵۰ کلمه‌ای بیان کند. ۴۰ دقیقه باقیمانده از وقت این قسمت باید به این متن پرداخته شود. در هر دو متن، داوطلب در صورت ارائه متنی کوتاهتر از ۱۵۰ یا ۲۵۰ کلمه، نمره از دست خواهد داد.

سوالات Speaking

زمان ۱۱-۱۴ دقیقه

این بخش از آزمون آیلتس که به صورت حضوری و رودررو با شخص آزمون گیرنده انجام می‌شود، مکالمه‌ای است که در سه بخش انجام می‌شود. در بخش اول سوالاتی نسبتا شخصی و عمومی پرسیده می‌شود.

 در بخش دوم موضوعی به شما داده می‌شود و شما پس از یک دقیقه فکر کردن درباره آن، باید در دو دقیقه به سوالاتی درباره آن موضوع پاسخ دهید.

 در بخش سوم نیز به مدت ۴ الی ۵ دقیقه در مورد همان موضوع بخش دوم با شخص مصاحبه کننده صحبتی طولانی‌تر خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *