نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

افراد بسیاری به دنبال مهاجرت تحصیلی و کاری به یکی از کشورهای خارجی از جمله کانادا و یا هر کشور دیگری هستند. اما لازمه خروج موفقیت آمیز آن ها از کشور داشتن مدرک آیلتس و گرفتن نمره بالا در این آزمون بین المللی است.

داشتن مدرک آیلتس منوط به شرکت در آزمون آیلتس است.

متقاضیان ثبت نام در آزمون آیلتس قبل ازهرکاری برای ثبت نام دراین آزمون مهم الزاماً باید با نحوه ی ثبت نام این آزمون آشنا باشند واطلاعاتی به روز و دقیق را در رابطه با زمان، شرایط آزمون  به دست آورند تا مشکلی برایش پیش نیاید.

البته این راهنمای ثبت نام آزمون آیلتس الزاماً باید جامع و کامل باشد و اطلاعات خوبی را در اختیار فرد متقاضی قرار دهد.

شاید این سوال مهم در ذهن متقاضی ایجاد شود که خب چگونه می توانم به راهنمای ثبت نام آزمون آیلتس دسترسی داشته باشم؟

پاسخ به این سوال میتواند وجود یک مشاور باشد که با ارائه اطلاعاتی دقیق و کاربردی بتواند شما را از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و همین طور شرایط و زمان آن آگاه کند.

از جمله موارد مهم در راهنمای ثبت نام آزمون آیلتس ، زمان ثبت نام آزمون آیلتس است. ثبت نام آزمون آیلتس برای افراد متقاضی در طول سال (چهل و هشت بار) انجام می شود و از این رو امکان انتخاب زمان ثبت نام آزمون آیلتس برای  متقاضیان زیاد است.

در حال حاضر زمان ثبت نام و برگزاری آزمون آیلتس برای ماه های آینده از قبل اعلام شده اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو شدن کلیه آزمون های آذر ماه نمی توان به این تاریخ ها اکتفا کرد و از پیش رفتن آن ها مطمئن بود به همین دلیل باید منتظراعلام سازمان و مسئولین مربوطه ماند.

  1. ارائه دو مورد مهم یعنی کارت ملی و همین طور پاسپورت در زمان ثبت نام آیلتس
  2. پرداخت وجه درخواستی سامانه ثبت نام در آزمون آیلتس

برای ثبت نام آزمون آیلتس علاوه بر سایت های معتبر، از طریق مراجعه به سایت های مؤسسات معتبری در استان تهران وهمچنین سایت سازمان سنجش نیز امکان پذیراست.

مؤسسات مهمی که می توان ازآنها اقدام به ثبت نام کنید مؤسسه عصر دین و دانش، ایرسافام، پروشات و همین طورآیلتس تهران است. البته دانشگاه آزاد اسلامی نیز نقشی پررنگ و فعال در زمینه ثبت نام متقاضیان در آزمون آیلتس دارد.

البته لازم به ذکر است  که در صورت تمایل به ثبت نام آزمون آیلتس در سایت های مؤسسات معتبر قبل ازهراقدامی باید با نحوه ی ثبت نام آزمون آیلتس درآن ها آشنایی کافی داشته باشید.

نخستین گام مهم در نحوه ی  ثبت نام آیلتس درج آدرس سامانه ثبت نام یعنی my.ieltsessentials.com در مرورگر گوگل و انتخاب گزینه register for your IELTS test است.

در قسمت بعد با صفحه ای روبرو می شوید که در آن از شما درج موارد مهمی یعنی نام شهر و استان و همین طور نوع آزمونی که قصد شرکت در آن را دارید خواسته است.سپس در کادری تحت عنوان test type ، انتخاب نوع آزمون (جنرال یا عمومی) را انتخاب می کنید .

بعد از درج موارد گفته  شده در بالا در قسمت های مربوطه، نوبت به انتخاب مکانی مورد نظر شما که قصد شرکت در آزمون را در آن دارید، می رسد.

گام بعدی برای ثبت نام تعیین تاریخ مورد نظر برای شرکت در آزمون آیلتس است. البته در ادامه کلیک بر روی گزینه continue است.

در این قسمت  باید توجه داشته باشید که در زمان انتخاب تاریخ شرکت در آزمون باید عوامل دیگر را در نظر داشته باشید:

  1. کامپیوتری و یا کتبی بودن برگزاری آزمون
  1. زمان ارسال نمره به دانشگاه مورد نظر
  1. دستیابی به نمره مورد نظر
  1. زمان مورد نیاز جهت بالاتر بردن آمادگی در صورت عدم اخذ نمره قبولی

گام مهم بعدی درست کردن پنل کاربری است بعد از ورود به سامانه ثبت نام آیلتس گزینه new user create انتخاب کنید.

بعد از انجام تمامی موارد بالا ، نوبت به پر کردن فرم ثبت نام و ثبت موارد مهم از جمله نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره موبایل و همین طور آدرس ایمیل است. دقت داشته باشید که بعد از کامل کردن دقیق این فرم نام کاربری شما در قالب ایمیل برایتان ارسال می شود.

در قسمت بعد باید اسکنی از صفحه اول و دوم پاسپورت خود تهیه کنید و برای بارگذاری آن ها در سامانه اقدام کنید.

 در ادامه روند ثبت نام آزمون آیلتس کلیک بر روی گزینه ای تحت عنوان “Terms & Conditions” کلیک کرده و در پایان گزینه continue یا همان ادامه را بزنید.

در آخرین مرحله ثبت نام نیز باید با فشردن دکمه pay online برای واریز مبلغ درخواستی جهت ثبت نام اقدام کنید.

هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس توسط سازمان سنجش تعیین می شود و به مبلغ 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان می باشد و به این نکته توجه کنید که پس از پرداخت وجه، هزینه قابل استرداد نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *