دوره های زبان ترکی
کلاس ترکی در کرج

کلاس زبان ترکی استانبولی در تهران و کرج

ایرانیان همواره علاقمند به فرهنگ و زبان ترکی استانبولی بوده اند. این موضوع میتواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله :

  • ترک زبان بودن تعداد زیادی از مردم کشور ایران
  • هزینه ی کم سفر به کشور ترکیه برای مردم ایران
  • امکان دریافت اقامت در زمانی کوتاهتر
  • درآمد بالاتر برای شاغلان ایرانی
  • کیفیت و استانداردهای زندگی بالاتر
  • سادگی یادگیری زبان ترکی به دلایل امور تجاری

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی برای فارسی زبانان سخت است؟

فراگیری هر زبان جدیدی فراز و نشیب های خاص خودش را دارد و چالش های مختلفی را در مقابل ما قرار می دهد؛ اما زبان ترکی استانبولی در مقایسه با زبان هایی دیگر بسیار ساده تر است. از طرفی برای فارسی زبانان به دلیل داشتن ویژگی های تقریبا مشترک، یادگیری این زبان ساده است.

از ویژگی های مهم زبان ترکی استانبولی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگرچه گاها جایگاه واژه ها در زبان ترکی تغییر می کند ولی ساختار جمله بندی زبان ترکی مثل زبان فارسی به صورت فاعل، مفعول و فعل است. مثلا در زبان ترکی پس از اسم ها حروف اضافه می آیند.
  • صرف فعل ها در زبان ترکی مانند زبان فارسی است و با فاعل مطابقت دارد.
  • مانند زبان فارسی،در زبان ترکی جنسیت وجود ندارد و ضمیر سوم شخص مفرد برای مونث و مذکر یکسان است.
  • الفبای زبان ترکی ۲۹ حرف دارد . با وجود اینکه از نظر دستوری و ساختاری تفاوت های زیادی با زبان ترکی آذربایجانی دارد،ولی ریشه یکسانی دارند.
  • زبان صربی، زبان فارسی و زبان یونانی هر کدام دارای بیش از ۲۰۰۰ واژه ترکی هستند که این نشان دهنده تاثیرات بسیار زیاد زبان ترکی بر زبان های دیگر دنیاست. همچنین این زبان بر اساس گزارشات بر زبان های اروپایی مانند انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی نیز تاثیر گذار بوده است.

جدول زمان بندی و شهریه کلاس های آموزش زبان ترکی آموزشگاه موسوی

نام دوره
نام ترم
تعداد ترم
تعداد جلسات ترم
طول هر ترم
جمع ساعات ترم
شهریه هر ترم
A1
A1.a – A1.c
3 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
520.000
A2
A2.A – A2.c
3 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
640.000
B1
B1.a – B1.c
3 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
760.000
B2
B2.a – B2.c
3 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
880.000
C1
C1.a – C1.c
3 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
1.000.000
C2
C2.a – C2.c
3 ترم
8 جلسه 2 ساعته
1 ماه
16 ساعت
1.120.000

6 ماهه آماده مهاجرت شوید!

حال سوال اینجاست که چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟

1. تحصیل در ترکیه

بسیاری از ایرانیان در سالهای اخیر به دلایل زیر به ترکیه مهاجرت کردند که عبارتند از:

در حال حاضر به دلیل شرایط آسان تحصیل در ترکیه، بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیلی دانشگاههای ترکیه را انتخاب میکنند. چرا که کشور ترکیه از طریق برگزاری آزمون اقدام به جذب دانشجویان خارجی میکند.

2. فرصت های شغلی و امکان تجارت

در سالهای گذشته علاوه بر ادامه تحصیل  بسیاری از ایرانیان برای کسب درآمد بهتر به کشور ترکیه مهاجرت کرده اند.امروزه ترکیه جزو کشورهاییست که سرمایه گذاری در آن، پیشرفت زیادی دارد و این امر تاجران بزرگ ایران و جهان را متوجه ترکیه کرده است و با افزایش قیمت دلار این امر روز به روز در حال افزایش است.

3. سفر تفریحی به ترکیه

به دلیل هزینه های نسبتا پایین سفر به ترکیه هرساله هزاران نفر از ایرانیان به ترکیه سفر میکنند.علاوه بر هزینه های پایین،جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیار زیاد باعث شده است تا مردم از تمام دنیا به ترکیه سفر کنند ،در نتیجه اقتصاد کشور ترکیه بر صنعت توریسم پابرجا است.

4. آهنگ ها و سریال های ترکی

این روزها سریال ها و آهنگ های ترکی مورد علاقه بسیاری از ایرانیان است که منجر به آموزش و یادگیری زبان ترکی می گردد

5. ضعیف بودن ترک زبانان ترکیه در انگلیسی

بیشتر مردم ترکیه زبان انگلیسی متوجه نمی شوند و در آن ضعیف هستند. در نتیجه اگر شما نیاز به برقراری ارتباط با افرادی داشته باشید که دانش انگلیسی ضعیفی دارند، با مشکل رو به رو می شوید. بنابراین در ترکیه حتما به زبان ترکی استانبولی نیاز خواهید داشت.

تمامی این دلایل باعث شده تا کلاسهای زبان ترکی در سالهای اخیر پر رونق تر از گذشته شده اند. به همین دلیل گروه آموزشی MLG همواره سعی در برگزاری کلاسهای زبان ترکی به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری در کرج و تهران دارد.

آموزش زبان ترکی استانبولی در تهران و کرج

 یادگیری زبان ترکی استانبولی اولین قدم برای مهاجرت به ترکیه تلقی می شود زیرا بدون تسلط به زبان مردم کشوری که در آن زندگی میکنید، تامین نیاز های روزمره مثل خرید کردن، پیدا کردن آدرس و … برای شما سخت خواهد بود.

در سالهای گذشته آمار مهاجرت به ترکیه به دلیل افزایش قیمت دلار در کشور، چند برابر شده و تعداد زیادی از مردم برای تحصیل ، کار و زندگی به ترکیه مهاجرت کرده اند.

کلاسهای زبان ترکی استانبولی نیز اخیرا رونق گرفته و درخواست برای این کلاسها افزایش یافته است.ازین رو بر آن شدیم تا آموزشی باکیفیت در زبان ترکی استانبولی داشته باشیم.

مزایای کلاس زبان ترکی استانبولی در مجموعه MLG

کتاب های زیادی در ایران برای آموزش زبان ترکی وجود دارد که موسسه بر اساس زمانبندی و سرعت یادگیری ، کتاب Istanbul  را کتاب اصلی خود قرار داده است زیرا مجموعه کتاب های Istanbul شامل سطوح ابتدایی تا پیشرفته (A1, A2, B1, B2 ,C1 ,C2) می باشد و از جدیدترین مجموعه کتاب های آموزشی زبان ترکی بشمار می آید که بسیار نیز مورد توجه زبان آموزان واقع شده است.

در کلاسهای ترکی استانبولی چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری از برترین اساتید آموزش زبان ترکی وعلاقه مند و مسلط  بهره میگیریم.

گروه آموزشی MLG تنها مرکز آموزش زبان ترکی میباشد که امکان ارائه مدرک تومر از وزارت آموزش و پرورش ترکیه را دارد.

مهمترین شاخصه یک کلاس خوب در کنار استاد خوب و کتاب خوب ، داشتن برنامه ریزی دقیق میباشد. زیرا برنامه ریزی دقیق می تواند یکی از ملزومات موفقیت باشد.

بدون شک استفاده از روشهای مختلف در کلاسهای زبان ترکی تاثیر بسیاری در یادگیری زبان ترکی خواهد داشت

کلاس زبان ترکی استانبولی درکرج به صورت حضوری در دو شعبه مهرشهر و چهارراه طالقانی برگذار می شود. همچنین آموزشگاه MLG اقدام به برگذاری کلاس های یوس آنلاین با کیفیت بالا نموده است تا افراد شهر های مختلف بتوانند از خدمات مجموعه بهرمند شوند.

کلاس آنلاین ترکی استانبولی در آموزشگاه MLG دارای کیفیتی مشابه با کلاس های حضوری هستند و تمامی خدمات کلاس های حضوری در کلاس های آنلاین نیز صدق می کند.

شاید مهمترین فاکتور یک کلاس خوب زبان ترکی داشتن نظم در برگزاری جلسات آموزشی میباشد. چراکه بدون نظم موارد بالا کارایی خود را از دست خواهند داد.

تمامی کلاسهای زبان ترکی استانبولی به صورت گروهی و خصوصی قابل اجرا میباشد.

کلاس ها و دوره های آموزشی زبان ترکی که توسط گروه آموزشی MLG برگزار میشود:

  1. کلاس حضوری زبان ترکی استانبولی در تهران و کرج
  2. کلاس خصوصی زبان ترکی استانبولی
  3. کلاس زبان ترکی مخصوص کودکان
  4. کلاس آنلاین زبان ترکی استانبولی
  5. کلاس آمادگی آزمون سفارت
  6. کلاس آمادگی آزمون تومر
  7. کلاس فشرده زبان ترکی در کرج و تهران
  8. کلاسهای یک روز در هفته
  9. کلاس مخصوص شاغلین
دوره زبان ترکی در تهران و کرج

مدرک تومر زبان ترکی استانبولی (دیپلم زبان ترکی)

تومر یا Tomer به معنای آموزش زبان ترکی است که در واقع دیپلم زبان ترکی استانبولی میباشد و یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین آزمون‌های زبان ترکی است.

افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری به ترکیه میبایست این مدرک را به دانشگاه و یا محل کار خود در ترکیه ارائه دهند تا تسلط آنها به زبان ترکی مشخص گردد. در آزمون تومر مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن و گرامر افرادی که زبان ترکی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده اند،موردارزیابی قرار می گیرد. این آزمون دارای 6 سطح از A1 الی C1 می باشد و متقاضیان 240 دقیقه فرصت دارند تا به 100 سوال پاسخ بدهند و حداقل نمره لازم برای ورود به دانشگاه های ترکیه که نمره 70 است، را کسب کنند.

آزمون Tomer در ترکیه و در بیشتر شهرها هر ساله برگزار می شود البته در این میان شرکت کنندگان آزمون Tomer در استانبول بیشتر هستند زیرا به طور متوسط هر هفته در استانبول در حال برگزاری می باشد تا متقاضیان کار در ترکیه، اخذ شهروندی ترکیه، اقامت یکساله ترکیه به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

گروه آموزشی MLG در کرج و تهران با همکاری دانشگاه قاضی آنکارا امکان ارائه مدرک تومر را برای زبان آموزان دوره های زبان ترکی فراهم کرده است.

این آزمون به صورت دو بار در ماه برگزار میشود.

لذا برای اخذ مدرک تومر تنها کافیست با مشاوران مجموعه تماس حاصل فرمایید.

با شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی در گروه آموزشی MLG میتوانید پس از گذراندن کلاس های ترکی استانبولی در آزمون تومر موسسه شرکت کرده و مدرک تومر مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ترکیه را دریافت کنید.

برای اخذ مدرک تومر میبایست حداقل دوره ی B1 را با موفقیت گذرانده در این سطح نشان می دهد که فرد توانایی صحبت کردن برای انجام کارهای روزانه را دارد و به راحتی می‌تواند با افراد ترک زبان ارتباط برقرار کند. همچنین داشتن مدرک B2، به داوطلب ها در پذیرش دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا در دانشگاه مورد نظر خود (بدون گذراندن دوره زبان ترکی در دانشگاه) تحصیل کنند.

در گروه آموزشی MLG  ، این آزمون در 2 مرحله، به صورت شفاهی و کتبی، انجام می شود.

مدارک اخذ شده تومر

آزمون یوس

علاوه بر آزمون تومر آزمون یوس نیز، یکی دیگراز آزمون های سراسری ویژه ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه است که زیر نظر سازمان سنجش ترکیه در یک روز و زمان به صورت سراسری در شهر های مختلف ترکیه مانند انکارا ، استانبول ، ارزروم، شانلی اورفا ، ازمیر و… برگزار می کرد.

شرکت در آزمون یوس، به دانش آموزان خارجی این امکان را می دهد تا در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی، حقوق، هنرهای زیبا و… دانشگاه های ترکیه ادامه تحصیل بدهند و در همان کشور وارد بازار کار شوند.

این آزمون شامل دروس هوش، هندسه و ریاضی است که دانش آموزان با تمرین و تکرار می توانند به تمامی مطالب این ازمون مسلط شوندو دارای 80 سوال می باشد که به زبان ترکی برگزار می شود.

نمره آزمون یوس از 100 محاسبه می شود و به ازای هر چهار سوال غلط، یک جواب درست حذف خواهد شد. هرچقدر بتوانید نمره نزدیک تری به 100 کسب کنید مثل 99,98,97 شانس پذیرش بیشتری در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بیشتر خواهید داشت.

درسال های گذشته حدود 39 هزار و 37 نفر داوطلب در این ازمون شرکت کردند. در سال 2017 تعداد شرکت کنندگان خارجی دو برابر شده است و انتظار میرود در سال های بین 2018 تا 2023 شرکت کنندگان به 100 هزار نفر برسد.

بیشتر داوطلبانی که در این آزمون شرکت میکنند از کشورهای افغانستان، ایران، آلمان، بلغارستان، قرقیزستان، افریقا، تانزانیا، کنیا، مالاوی، مصر ، سوریه و تونس هستند.

متقاضیان باید دانش آموز سال آخر دبیرستان یا

1- فارغ التحصیل دبیرستان باشند.

2- متقاضیان باید جزء اتباع خارجی باشند

3- در صورتی که یک متقاضی در بدو تولد تبعه ترکیه بوده و با گواهی وزارت کشور ترکیه از تابعیت این کشور خارج شده باشند باید برگه های مورد نظر را از وزارت کشور اخذ و ارائه نمایند.

کلاس ترکی استانبولی در تهران و کرج

لازم به ذکر است که دانشجویان کلاس یوس آموزشگها MLG هممچنین خوانده آنها از تخفیف ویژه ی کلاس زبان ترکی استانبولی برخوردار هستند و میتوانند از بهترین اساتید و بهترین برنامه ریزی برای آموزش زبان ترکی خود بهرمند شوند.

کلاس زبان ترکی در تهران و کرج

کلاس زبان ترکی استانبولی در تهران و  کرج به صورت حضوری و آنلاین با بالاترین کیفیت آموزشی

کلاس آنلاین زبان ترکی استانبولی از سراسر کشور با پلتفرم آموزشی مناسب

برگزاری کلاس زبان ترکی با حضور معلم خصوصی زبان ترکی در محل شما

برگزاری کلاس زبان ترکی استانبولی برای ارگانها و سازمانها

با شرکت در دوره های زبان ترکی استانبولی در گروه آموزشی MLG از یادگیری لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *