زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه

دلایل بسیار زیادی برای فراگیری زبان جدید وجود دارند؛از فواید شناختی تا غنی سازی زندگی، یادگیری زبانی جدید بجز زبان مادری تان ،تجربه ی جدید است که میتواند زندگی شما را متحول کند؛هم از نظر شخصیتی و هم از نظر وضعیت شغلی. همان طور که گفتیم افرادی که توانایی درک چند زبان زنده دنیا را دارند و می توانند به چند زبان صحبت کنند، علاوه بر تقویت ذهن و حافظه، موقعیت شغلی و حرفه‌ای خوبی خواهند داشت.

 زبان فرانسوی دومین زبانی است که مردم جهان علاقه مند به یادگیری آن هستند.به همین دلیل افراد زیادی ، در دوره‌های آموزش زبان فرانسوی شرکت می‌کنند.

بعد از زبان انگلیسی، فرانسه دومین زبان محبوب جهان است و بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در کل جهان به این زبان صحبت می‌کنند. بدلیل اینکه کشورهای زیادی تحت پوشش کشور فرانسه هستند ، این زبان در بیشتر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع زبان فرانسه زبان اصلی ارتباطات بین‌المللی است و اگر قصد مهاجرت یا تجارت در کشورهای دیگر دارید ، حتما با یادگیری زبان فرانسه  توانایی ارتباط حرفه‌ای در سطح جهان را بالاببرید.

زبان فرانسه در فرهنگ، هنر، دیپلماسی، ادبیات و علم پیشینه ای بسیار غنی دارد وچون زبانی نرم ،آهنگین و رمانتیک دارد، بسیار جذاب و  لذت‌بخش است.

با یادگیری زبان فرانسه بستر یادگیری زبان ها دیگر به دلیل نزدیک بودن بهم از جمله اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی و حتی انگلیسی برای شما فراهم می شود.

از طرفی فرانسه از محبوب ترین کشورهای گردشگری جهان محسوب می شود ، درنتیجه یادگیری زبان فرانسه و توانایی صحبت به این زبان ، به شما کمک می کند تا از پاریس و دیگر مناطق فرانسه بویژه قله‌های پوشیده از برف آلپ دیدن کنید و لذت ببرید.

الفبای زبان فرانسوی بر اساس الفبای لاتین است و بیست و شش حرف ساده دارد. افزون بر حرف‌های ساده، حرف ترکیبی «œ» و حرف‌های زبَرنشانه‌دار در نوشتار این زبان «à â è é ê ë î ï ô û» نیز به کار می‌روند.

کلمات زبان فرانسوی۸۵ درصد از لاتین، ۱٫۵ درصد از آلمانی، ۰٫۱ درصد از عربی، ۰٫۱ درصد از اسکاندیناوی، ۱۲ درصد از اسپانیایی و ایتالیایی و انگلیسی و باقی زبان‌ها گرفته شده‌است.

از نظر ریشه‌ای زبان فرانسه نقاط اشتراک زیادی با زبان لاتین دارد.

 بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های گرامری زبان فرانسه عبارتند از:

جنسیت اسامی

جمع بستن اسامی

حروف تعریف

قطعا، یادگیری زبان فرانسوی برای انگلیسی زبانان بسیار راحت تر از ماست. چون بسیاری از ساختارهای گرامری و لغات مشابهی دارند. اصولا یادگیری بعضی از زبان های خارجی برای ما فارسی زبانان سخت تر از کسانی است که زبان مادری متفاوتی دارند.

در کل جواب این سوال دشوار است. زبان فرانسه در مقایسه با زبانی مثل زبان اسپانیایی یا زبان ایتالیایی زبان سختی است اگرچه زبان راحت و آسانی نیز نیست. در مقابل نسبت به زبان های دیگر مانند روسی و عربی راحت تر است.طبق تجربیات زبان آموزان در سرتاسر دنیا، سختی یا آسانی همیشه در قیاس با یکدیگر مشخص می شود.

برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، آموزش زبان فرانسوی راحت تر خواهد بود و آن را سریع تر یاد می گیرند. چون نزدیکی واژه ها و مشترکات زیاد آموزش آن را آسان تر کرده است. اما برای افرادی که فارسی زبان هستند و مسلط  به زبان انگلیسی نیستند، آموزش و یادگیری زبان فرانسوی کار سختی است.

اما ما در موسسه زبان MLG با بهره گیری از بهترین متد های آموزشی روز دنیا تلاش میکنیم تا شما با بهترین و راحت ترین روش زبان فرانسه را یاد بگیرید.

انگیزه و علاقه به یادگیری زبان فرانسوی: انگیزه و میزان علاقه یکی از عوامل مهمی هستند که آموزش زبان فرانسوی را آسان تر می کنند. داشتن هدف و دلیل محکم برای آموزش زبان فرانسوی و یا هر زبان دیگری یادگیری آن زبان را آسان تر خواهد کرد اما انجام هر کاری بدون هدف ، سخت و بی نتیجه است.

همیشه سعی داشته باشید انگیزه خود را در سطح بالایی نگه دارید و مسیر خود را با توجه به احساس خود انتخاب و طی کنید و دست از تلاش برندارید. همیشه این احساس را در خود ایجاد کنید که چه حسی نسبت به یادگیری زبان فرانسوی دارید.

 

میزان مطالعه و یادگیری: هنگام یادگیری یک زبان جدید هر چهار مهارت ، درک مطلب ، نوشتن ، شنیداری و مکالمه را در نظر بگیرید و برای هر کدام زمان مورد نیاز لازم را در نظر بگیرید.هر کس از میزان سطح آموزش پذیری و یادگیری خود آگاه است و می داند برای یادگیری یک مطلب یا یک زبان جدید چقدر زمان لازم دارد.

در تمام موسسات آموزشی زبان های خارجی مهارت شنیداری را موثرترین راه برای یادگیری یک زبان جدید می دانند. چرا که گوش دادن و تکرار زبان جدید باعث تثبیت آن در ذهن شده و سرعت یادگیری را بالا می برد.

۱- درک مطلب

برای درک مطلب زبان فرانسوی می توانید از کتاب ها ، مجلات و روزنامه های فرانسه ای استفاده کنید.

۲- نوشتن

سخت ترین مرحله یادگیری در هر زبان از جمله زبان فرانسوی ، نوشتن است. برای یک مبتدی که تنها به دنبال یادگیری زبان فرانسوی است تا بتوانید با مردم آن زبان ارتباط برقرار کند این مرحله از یادگیری، اهمیت فراوانی دارد چرا که تنها در یک جمله ای کوتاه می خواهد ارتباط برقرار کند. برای یادگیری حرفه ای زبان فرانسوی همیشه به اشتباهات خود توجه کنید و آن ها را تصحیح کرده تا برای بار دوم آن را تکرار نکنید.

۳- شنیداری

یکی از راه های سریع یادگیری گوش دادن و تکرار مداوم است. سعی کنید به فایل های صوتی و آموزشی زبان فرانسوی بسیار گوش دهید و سایت های معتبر آموزش زبان فرانسوی سر بزنید زیرا این کار برای آموزش زبان فرانسوی بسیار مفید است و به مهارت شنیداری شما کمک خواهد کرد.

۴- مکالمه

برای داشتن یک مکالمه بدون لهجه باید بسیار تمرین کنید. سعی کنید با یک نفر هر روز تمرین کنید. داشتن مکالمه های گروهی در آموزشگاه و موسسات زبان به شما کمک میکند تا زبان خود را از جمله زبان فرانسوی تقویت کنید و به اشتباهات خود در حین مکالمه پی ببرید.

 

محیط یادگیری: از عوامل دیگر برای آموزش سریع یک زبان می توان به محیط یادگیری اشاره کرد. هنگامی که می خواهید زبان فرانسوی مطالعه کنید بهتر است در یک اتاق آرام مشغول به یادگیری شوید و هر ۴۵ الی ۱ ساعت نیز استراحت کنید. توجه داشته باشید نباید در یک محیط قرار داشته باشید که مدام مجبور به قطع آموزش خود شوید.

اگر می خواهید زبان فرانسوی را به طور کامل یاد بگیرید باید برای آن زمان صرف کنید و برنامه ریزی داشته باشید، طبق آن جلو بروید تا بتوانید پیشرفت کنید.

اولین چالشی که در مهاجرت کاری ، تحصیلی و یا اقدام برای زندگی در کشوری دیگر، با آن روبه‌رو می شوید، ارزیابی مهارت شما در زبان رسمی کشور مقصد است. به همین جهت برای مهاجرت به فرانسه و یا کشورهای فرانسوی زبان  مثل کانادا با توجه به نوع نیاز خود باید در آزمون‌های بین‌المللی معتبر شرکت کنید. با توجه به مهم بودن موضوع و هزینه پرداختی برای آزمون، توصیه می‌شود که حتما دوره‌های آموزش زبان فرانسوی را در آموزشگاه‌های معتبر بگذرانید.

 ما در MLG آکادمی در رابطه با این آزمون ها و نحوه ی آموزش آن به طور کامل و جامع به شما اطلاعت کافی می دهیم.

آزمون TEF, TCF, DALF, DELF  چهار آزمون به زبان فرانسوی است که به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

آزمون DELF

آزمون DELF  گواهینامه آموزش زبان فرانسوی برای سطوح مبتدی و متوسط  است. در این آزمون هر چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندنی مورد ارزشیابی قرار می گیردو از طرف مرکز مطالعات زبان فرانسه برگزار می‌شود. نمره این آزمون از ۱۰۰  و حداقل نمره قابل قبول ۵۰ است و اعتبار آزمون منقضی نخواهد شد.

آزمون DALF

آزمون زبان فرانسوی DALF برای سطح پیشرفته در دو دوره C1 و C2 برگزار می‌شود و هر چهار مهارت زبان متقاضی را ارزیابی می‌کند. مدرک این آزمون، مدرک رسمی مهارت و تسلط به زبان فرانسه و صرفاً برای ارزیابی سطح زبان شهروندان غیرفرانسوی است و اعتبار آن به صورت مادام العمر می‌باشد. داشتن مدرک DALF نشان دهنده آن است که دارنده این مدرک برای ورود به نظام آموزش عالی فرانسه شایستگی لازم را داراست و نیاز به گذراندن دوره‌های آموزش زبان فرانسوی و شرکت در آزمون دیگر زبان، به منظور پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه ندارد.

آزمون TCF

آزمون مهارت عمومی زبان فرانسه برای تمام افراد غیرفرانسوی آزمون TCF است که به دلایل شغلی، تحصیلی یا شخصی پس از دوره‌های آموزش زبان فرانسوی می‌خواهند یک گواهی مطمئن برای دانش زبان فرانسه خود کسب کنند. این آزمون نسبت به دو آزمون قبلی ساده تر است و در آن مهارت شنیداری، خواندنی، گرامر و کلمات ارزشیابی می‌شود. برگزار آزمون TCF به صورت تستی و آنلاین است و ارزیابی مهارت  نوشتاری در آن کاملا اختیاری است. این آزمون  به صورت ماهانه برگزار می‌شود و اعتبار آن ۲ سال است.

 آزمون TEF

آزمون استاندارد زبان فرانسه آزمون  TEF است که توسط اتاق صنعت و تجارت پاریس برگزار می‌شود  و تأیید شده ی نظام آموزش ملی فرانسه است. اين آزمون مناسب متقاضیان مهاجرت به کانادا است و شامل سه بخش الزامی درک مطلب، گرامر، شنیداری و لغات است .

نوشتن و مکالمه دو بخش اختیاری آزمون است که یکباره برگزار می‌شود و می‌توانید آن را در زمان‌های جدا انجام دهید.  نتیجه نهایی آزمون پس از  3 تا 4 هفته کاری از طریق ایمیل اعلام می‌شود و اعتبار آن یکسال است.

دوره های آموزش زبان فرانسه در آموزشگاه  از سطح پایه (A1) تا پیشرفته (C1)  بصورت کلاسهای گروهی و خصوصی ( حضوری و آنلاین ) برگزار می گردد. تعداد جلسات در هفته 3 جلسه می باشد که در روزهای فرد یا روز های زوج صورت می پذیرد.

 تمرکز آموزش در کلاس زبان فرانسه بر روی چهار مهارت اصلی زبان فرانسه

(گفتاری، شنیداری، نگارش، خواندن) از سطح پایه (débutant) تا متوسطه برنامه ریزی شده  تا دانش پذیران علاوه بر یادگیری و تقویت مکالمه زبان فرانسه، بتوانند در انتهای هر دوره جهت شرکت آزمونهای بین المللی زبان فرانسه و اخذ دیپلم بین المللی DELF آماده شوند.

– آموزش فرانسه از پایه تا سطح متوسط به شیوه ای کاملا اصولی با استفاده از کتب و متد سفارت فرانسه.

– آموزش کاربردی چهار مهارت اصلی زبان فرانسه (خواندن، نوشتن، شنیدن، صحبت کردن).

– آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم کشور فرانسه جهت مهاجرت به  کشورهای فرانسوی زبان.

– آمادگی جهت آزمون های سفارت TEF – TCF – DALF – DELF

– برگزاری دوره های تخصصی مکالمه

برگزاری کلاس حضوری و کلاس های آنلاین زبان فرانسه  با قدرتمندترین پلتفورم آموزشی ایران.

  1. استفاده از جدیدترین منابع و کتابهای تخصصی (Alterago)
  2. بهره گیری از اساتید فرانسوی زبان و تحصیلکرده دارای مدارک بین المللی TTC
  3. بهره گیری از شیوه های نوین آموزشی به همراه فیلم و موسیقی
  4. تمرکز ویژه بر آموزش مکالمه که بیشترین هدف در یادگیری زبان فرانسه است.
  5. شهریه مناسب وارائه تخفیف های مناسب.
  6. برگزاری دوره های فشرده آموزشی زبان فرانسه در سطح A1 فشرده (3 ماهه) و نیمه فشرده (6 ماهه).
Socail Media Instagram

برای دیدن ویدیو های آموزشی رایگان زبان های خارجی به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

برای اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید