دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام

تحصیل در بهترین رشته های دانشگاهی آرزوی هر فردی است. اما واقعا چند نفر به آرزوی خود دست پیدا می کنند؟ طبیعتا مسیر ورود به رشته های دانشگاهی خوب نیاز به تلاش و برنامه ریزی ویژه دارد. گاهی افراد با اولین شکست و یا احساس سختی از مسیر جا می مانند و فقط یک حسرت برای خود بر جای می گذارند.

در این بین افرادی وجود دارند که به راحتی تن به شکست نداده و از هدف خود دست نمی کشند. عدم موفقیت در ورود به دانشگاه های داخل کشور نیز آن ها را از هدف خود دور نمی کند و به دنبال رسیدن به آن هدف، چشم به تحصیل در خارج از کشور می دوزند.

آشنایی با یک فرهنگ جدید، استفاده از امکانات پیشرفته دانشگاهی و همچنین اخذ مدرک معتبر تحصیلی می تواند از امتیازات تحصیل در خارج از کشور برای هر فرد محسوب شود.

کشور ترکیه به علت برخورداری از آب و هوای مطلوب، مردمانی مهمان نواز، اشتراکات فرهنگی و مهم تر از آن  تحصیل ارزان اما با کیفیت بالا گزینه محبوبی برای ادامه تحصیل ایرانیان است. دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی در کشور ترکیه اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی می کنند.

دانشگاه آجی بادام Acibadem Üniversitesi یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی در ترکیه است. این دانشگاه فعالیت خود را به صورت تخصصی در زمینه علوم بهداشتی انجام می دهد و به وسیله بنیاد بهداشت و آموزش و همچنین بیمارستان های زنجیره ای Acıbadem تاسیس شده است. بیمارستان های زنجیره ای آجی بادام از سال 1991 تا کنون جزء معتبرترین موسسات ارائه دهنده خدمات غیردولتی پزشکی محسوب می شوند.

به همین دلیل می توان گفت دانشجویانی که با نمرات بالا از دانشگاه Acıbadem فارغ التحصیل می شوند، از آینده کاری تضمین شده ای برخوردار هستند. علاوه بر این دانشگاه خصوصی آجی بادام یکی از بزرگ ترین، مجهزترین و فوق مدرن ترین دانشگاهای ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه همانند دانشگاه های دولتی ترکیه از اعتبار علمی بین المللی بالایی برخوردار است و امکانات ویژه ای در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

این دانشگاه که در سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز نموده است دارای امکانات رفاهی و کیفیت آموزشی در بالاترین سطح می باشد و در کنار تمامی ویژگی های مثبت خود، شهریه بسیار مناسبی نیز دارد.

این دانشگاه هرساله در حال پیشرفت بوده و این موضوع مورد توجه تمام علاقه مندان تحصیل در این دانشگاه است. این دانشگاه از رتبه ۱۰۰۱+ در بین دانشگاه های دنیا و از رتبه ۱۱۸ دانشگاه های داخل کشور برخوردار است. دانشگاه آجی بادام یک دانشگاه خصوصی است و رتبه ۹ را در بین دانشگاه های خصوصی به خود اختصاص داده است. رتبه دانشگاه در رشته پزشکی از بین دانشگاه های پزشکی ترکیه ۳۶ می باشد.

برای پذیرش در دانشگاه آجی بادام ترکیه باید در آزمون های ورودی دانشگاه نمره های قبول را کسب کنید. آزمون های ورود به آجی بادام آزمون یوس، آزمون SAT و یکی دیگر از راه های تحصیل در این دانشگاه پذیرش بدون کنکور می باشد. در کنار اینها ارائه مدارک مورد نیاز که توسط وب سایت خود دانشگاه ارائه می شود، نیز الزامی است و از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل دانشگاهی است.

هم اکنون دانشگاه آجی بادام دارای ۵ دانشکده بزرگ و مجهز، ۲ آموزشگاه فنی و حرفه ای، ۳ انستیتو و چندین مراکز پژوهشی و علمی می باشد. از رشته های گوناگون ارائه شده در این دانشگاه می توان به رشته هایی همچون رشته پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، ادبیات، مهندسی، روانشناسی، مترجمی و … اشاره کرد.

برخی از رشته های این دانشگاه می توان به:

دانشکده پزشکی

170000 t

پزشکی( انگلیسی)

دانشکده داروسازی

93000 t

داروسازی( انگلیسی)

علوم بهداشتی

70000 t

فیزیوتراپی

70000 t

تغذیه و رژیم درمانی

64000 t

پرستاری

علوم پایه و ادبیات

70000 t

روانشناسی

25000 t

جامعه شناسی 50 درصد بورس

مهندسی

75000 t

مهندسی پزشکی( انگلیسی)

80000 t

مهندسی کامپیوتر( انگلیسی)

رشته های کاردانی

39500 t

سلامت بهداشت و دندان

39500 t

بیهوشی

39500 t

فیزیوتراپی

39500 t

بینایی سنجی

برای ثبت نام در این دانشگاه، ترجمه ریز نمرات دبیرستان، ترجمه مدرک دیپلم یا گواهی موقت آن، ترجمه پاسپورت، عکس 3× 4 و درصورت داشتن مدرک زبان، اصل آن الزامی است.

از جمله امکانات دانشگاه آجی بادام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتابخانه بزرگ و مجهز
  • کارگاه های تخصصی برای هر رشته
  • اینترنت رایگان
  • آزمایشگاه هایی مجهز به جدید ترین تکنولوژی روز دنیا
  • بیمارستان مجهز و پیشرفته
  • کلاس های مجهز برای تمامی رشته ها
  • کافه ها و سلف های غذاخوری
  • سالن های ورزشی مجهز

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آجی بادام را دارید، با کارشناسان تحصیل در ترکیه مجموعه mlg  در ارتباط باشید تا بتوانید از بورسیه های تخفیف های پرداخت در شهریه نیز بهرمند شوید.  این تخفیف ها به شما کمک می کند تا با پرداخت شهریه مناسب، لذت تحصیل در یک دانشگاه با کیفیت را تجربه کنید.