خدمات مشاوره ای
گروه آموزشی MLG

یک برنامه درسی مناسب می تواند ضامن موفقیت باشد، حتی اگر بسیاری از آنچه ما فکر می کنیم دشوار باشد. نه تنها باید اولویت دروس را برنامه ریزی کرد؛ بلکه باید به طرز صریح عمل کنید که شما مسئولیت های دیگر خود را نسبت به دوستان و خانواده نادیده نگیرید. ما در دوره های برنامه ریزی سالیانه به شما کمک می کنیم که چگونه برنامه ریزی مناسبی را برای هدف بزرگ خود داشته باشید. در طول دوره یک مشاور موفق که خود تحصیل کرده کشور ترکیه است، در کنار شما خواهد بود. خدماتی که در این دوره به فرد داوطلب ارائه می شود شامل: برنامه ریزی هفتگی، گزارش گیری روزانه، روش های صحیح خلاصه نویسی، مرورهای منظم، نکات تغذیه ای، شرایط مکان مطالعه ایده آل، روش های به ذهن سپاری و … است.

جهت رزرو زمان مشاوره کلیک کنید

تا چه اندازه پشتکار دارید؟ نوازندگان سازهای خود را تمرین می کنند. ورزشکاران مهارت های ورزشی را تمرین می کنند. در مورد یادگیری هم باید همینطور باشد. اگر می خواهید بتوانید اطلاعات را به ذهن بسپارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، تمرین است. ما در کنارتان هستیم تا چگونگی این تمرین ها را به شما بیاموزیم. طی دوره های مشاوره نردبانی، فرد متقاضی می تواند به صورت هفتگی، ماهانه و یا فصلی از مشاورین مجموعه MLG برنامه مطالعاتی و راهکارهای یک مطالعه صحیح را دریافت کند و با داشتن یک پشتیبان قوی کنار خود، رسیدن به هدف را نزدیک تر از همیشه حس کند.

شماره آزمونمبحث ریاضیمبحث هوشمبحث هندسه
1اعداد، اعداد گویا، توان، رادیکال، اتحاد و تجزیهپسورد، ارتقا پسورد، دنبالهزاویه در مثلث، خطوط موازی و مورب، اجزای فرعی مثلث
2نسبت و تناسب، معادله درجه 1، نامعادله درجه 1، قدر مطلق، منطقارتقا دنباله، دوران، قرینه سازی، حجم، شمارش مکعبمثلث های خاص، تشابه مساحت در مثلث
3جمع بندی یک سوم اول
4مجموعه ها، رابطه ها، توابع، عملگرها و هم نهشتی، اصل شمارش و جایگشت و احتمالحرکت اجسام، برش، جدول اشکال، تاسنامساوی ها، n ضلعی ها، متوازی الاضلاع
5چندجمله ای ها، معادلات درجه 2، نامعادلات درجه 2، تابع درجه 2، مثلثات 1، مثلثات 2عملگرهای معلوم و غیرمعلوم، عملگر معلوم و نامعلوم، رابطه اعدادلوزی، مربع، مستطیل، ذوزنقه
6جمع بندی یک سوم دوم
7اعداد مختلط، لگاریتم، دنباله و سری، توابع خاص، حد، هم ارزی و پیوستگیرابطه اشکال، موازنه، عملیات ریاضی، محیط و مساحتدایره، زاویه در دایره، مساحت در دایره
8مشتق، کاربرد مشتق، انتگرال های نامعین، کاربرد انتگرال، ماتریسمنطق، پرابلمرابطه طولی، هندسه فضایی، هندسه مختصاتی، بردار
9جمع بندی یک سوم انتهایی
10دو سوم از کل مباحث
11جامع 1
12جامع 2

سه درس ریاضی، هوش و هندسه منابع آزمون یوس هستند. رئوس مطالب این دروس نیز در سایت مجموعه MLG قابل مشاهده است.

تعداد سوالات دانشگاه ها در برخی موارد با هم متفاوت است اما در کل 80 الی 90 سوال و در مدت زمان 100 الی 120 دقیقه بین دانشگاه های مختلف قابل مشاهده است.

تنها در مواردی که نمره افراد با هم یکسان باشد به معدل و سن داوطلبین مراجعه می شود که در موارد بسیار اندکی این امر دیده می شود.

طبیعتا پذیرش در رشته های پر طرفدار در هر آزمونی نیاز به تلاش و پشتکار زیادی دارد و مشاوران مجموعه MLG شما را در رسیدن به این مهم یاری می کنند.

سازمان YOK ترکیه اعلام کرده است که از سال 2023 آزمون یوس به صورت مرکزی و یکبار در سال برگزار خواهد شد و دانشگاه ها می توانند با توجه به نمرات کسب شده داوطلبان در این آزمون، پذیرش خود را از بین دانشجویان بین المللی انجام دهند. البته جزئیات برگزاری این آزمون هنوز منتشر نشده است.

آزمون معمولا به زبان های ترکی، انگلیسی، عربی، آلمانی، روسی، فرانسوی و گاهی موارد نیز فارسی برگزار می شود.

هیچ گاه نمی توان نمره دقیقی را برای پذیرش در رشته ای اعلام کرد؛ چون به موارد متعددی از قبیل سطح سوالات، میزان آمادگی رقبا و … بستگی دارد و با توجه به نمرات هر سال پذیرش صورت می گیرد اما در کل می توان گفت که برای رشته های پرطرفدار باید نمره یوس بالای 90 باشد.

خیر. باید دقت داشت که سوالات به صورت 5 گزینه ای طرح می شوند و برخی از دانشگاه ها نیز نمره منفی برای پاسخ های نادرست لحاظ می کنند.

میزان ساعات مطالعاتی به عوامل متعددی بستگی دارد و ساعات مطالعاتی بالا شرط موفقیت نیست. بلکه نحوه مطالعه صحیح ضامن موفقیت است که برای رسیدن به این مهم می توانید با مشاوران مجموعه MLG در ارتباط باشید.