بهترین رشته برای تحصیل در ترکیه

بهترین رشته برای تحصیل در ترکیه :

بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه بر اساس یک سری ملاک هایی سنجیده می‌شوند، که به اقتصاد، تقاضای شغلی و میزان درآمد پس فارغ‌التحصیلی بستگی دارد.

اگر شما نیز جزو دانش‌آموزانی هستید که از دوره دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اید و برای انتخاب رشته مناسب شک دارید،

در ادامه این مقاله به بررسی بهترین رشته برای تحصیل در ترکیه (رشته تحصیلی پول ساز در ترکیه ) می پردازیم.

در ابتدا باید مهم‌ترین نکته برای انتخاب رشته تحصیلی علاقه شما است .

بهترین رشته برای تحصیل در ترکیه برای هر شخصی بر اساس علایق و نوع شخصیت فرد متفاوت است. توجه داشته باشید که برای تحصیل در دانشگاه و مشغول به کار شدن در همان زمینه، اگر به سراغ علایق خود نروید در سال‌های آینده زندگی خود پشیمان می‌شوید.

بنابراین برای انتخاب رشته تحصیلی در دانشگاه به دنبال علایق خود بروید و از عوامل دیگر در درجه اول خودداری کنید .

مهم‌ترین مسئله برای تحصیل در کشور ترکیه انتخاب رشته مناسب است.

 رشته‌های تحصیلی متنوع در تمامی مقاطع تحصیلی این کشور، انتخاب رشته را کمی برای دانش‌آموزان سخت کرده است. برخی از رشته‌ها آینده مناسبی دارند، برخی دیگر تقاضای بیشتری دارند و برخی از رشته‌های تحصیلی در ایران بازار کار مناسبی دارند.

ده رشته تحصیلی محبوب و پردرآمد که جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در کشور ترکیه را در ادامه مقاله مرور خواهیم کرد.

امروزه رشته مهندسی نرم‌افزار در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین رشته تحصیلی در دانشگاه‌های جهان است.

 با توجه به پیشرفت روزانه تکنولوژی و کم بودن نیرو کار در زمینه‌های مختلف رشته کامپیوتر، تقاضا و درآمد مشاغل مروبط به رشته مهندسی کامپیوتر به شدت افزایش داشته است. کشور ترکیه نیز با توجه به این که یکی از کشورهای رو به رشد جهان است در پی جذب افراد باهوشی است تا در این زمینه تحصیل کنند. تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه‌های ترکیه دارای مزایای و ویژگی‌های بسیاری است.

امروزه رشته مهندسی نرم‌افزار محبوب‌ترین رشته تحصیلی در دانشگاه‌های جهان است. با توجه به پیشرفت روزانه تکنولوژی و کم بودن نیرو کار در زمینه‌های مختلف رشته کامپیوتر، تقاضا و درآمد مشاغل مروبط به رشته مهندسی کامپیوتر به شدت افزایش یافته  است.

 کشور ترکیه با توجه به این که یکی از کشورهای رو به رشد جهان است در پی جذب افراد باهوشی است تا در این زمینه تحصیل کنند. تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه‌های ترکیه دارای مزایای و ویژگی‌های بسیاری است.

به علت عظمت کشور ترکیه، شاهد این نکته هستیم که صنایع مختلفی در این کشور وجود دارند که نیازمند افراد زیادی‌اند، یکی از این صنایع خودروسازی می‌باشد که تقاضای زیادی برای مهندس مکانیک دارد.

فعالیت‌هایی که در این رشته نیازمند یادگیری و انجام هستند در زمینه طراحی، توسعه، تولید، تعمیر و پردازش کلیه سیستم های مکانیکی می‌باشند. درآمد این شغل به صورت معمولی در اندازه‌ی ماهانه ۸۰۰۰ لیر می‌باشد که با توجه به ساعات کاری و مهارت هر شخص متفاوت است.

یکی دیگر از شغل‌هایی که بسیار نیازمند افراد و نیرو کار، روابط بین الملل است. کار اصلی این افراد در بررسی حقوق بین المللی و همچنین همکاری با نهاد بین المللی و سازمان‌های مدنی می‌باشد.

مکان دیگری که این افراد می‌توانند در آن مشغول به کار شوند، سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها می‌باشد. این شغل دارای درآمد بالاتری نسبت به دیگر رشته‌ها می‌باشد و حقوق ۹۴ هزار لیر در سال برای افراد کم سابقه در نظر گرفته شده است.

یکی از پر کاربرد ترین مهارت‌هایی که تقریباً در تمام صنعت‌ها و همچنین صنعت فناوری اطلاعات مورد استفاده می‌باشد، ریاضیات است. افرادی که مشغول به تحصیل در این زمینه می‌شوند قادر به تحلیل داده یا آموزش ریاضیات در مدارس هستند.

در کشور ترکیه در رشته‌ های فنی و مهندسی و الکترونیک در بازار کار ترکیه بسیار پررونق است. بازار کار مهندسی برق در کشور ترکیه پر رونق است و مشاغل الکترونیک در این کشور نیازمند تحصیلات عالی و تخصص فرد متقاضی می باشد.

ترکیه کشوری مهاجر پذیر و در حال پیشرفت است که سرشار از فرصت های شغلی برای مهاجران بین المللی است .

یکی از محبوب ترین رشته‌هایی که در کشور ما نیز تقاضای زیادی دارد، پزشکی می باشد. پزشکان دارای شرایطی سخت برای پایان دوره های تحصیلی خود و یکی از حساس ترین مشاغل به حساب می آیند. از این ر‌و، پزشکی یکی از مشاغل پر درآمد در ترکیه به حساب می آید.

تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل تحصیل دندانپزشکی در این کشور انتخاب اول بسیاری از دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه برای متقاضیان بسیار کم هزینه است و در نتیجه طرفداران زیادی دارد.

تحصیل روانشناسی در ترکیه در شهر های مختلف این کشور و در دانشگاه های ترکیه امکان پذیر است . نقشی که روانشناسان در جامعه‌ی امروزی بر روی شناخت و سلامت مردم دارند بسیار مهم است و همچنین در کشور ترکیه شاهد نیاز هر چه بیشتر این شغل هستیم.

تحصیل رشته طراحی مد در ترکیه با توجه به اینکه ترکیه یکی از تولید کنندگان خوب پوشاک در جهان است و در صنعت پوشاک پیشرفت داشته ، بسیار محبوب و جذاب است.

دانشجویانی که در زمینه طراحی مد در ترکیه تحصیل می کنند می توانند با هنر طراحی و ایجاد انواع مختلف لباس و اکسسوری آشنا شوند ، تاریخچه ، تکنیک ها ، طراحی و تجارت از جمله موضوعات احتمالی برنامه های این زمینه است.

لیسانس طراحی مد در دانشگاه هایی در شهرهایی مانند استانبول و ازمیر ترکیه تدریس می شود ، برخی از این برنامه ها از طریق شعبه هایی از دانشگاه های اروپا و آمریکا ارائه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *