آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟

رفتن به دانشگاه و گرفتن مدرک تحصیلی به یکی از مهم ترین مراحل زندگی تبدیل شده است. در واقع دانشگاه رفتن تبدیل به یکی از مراحل مهم زندگی شده است. شاید بتوان گفت که پیدا کردن شغل، خرید خانه، تشکیل زندگی و اهدافی از این دست؛ مراحل مختلف زندگی هستند که به نوعی همراه با دانشگاه رفتن آغاز می شوند و تحت تاثیر آن قرار دارند. بسیاری از دانش آموزان، رویای رفتن به دانشگاه را در سر می پرورانند و برای ورود به آن تلاش می کنند.

اما در این مسیر گاهی شکست ها و ناکامی ها تجربه تلخی را برای افراد به جای می گذراند. بنابراین یکی از راه های پشت سر گذاشتن این تجربه، مهاجرت تحصیلی می باشد. مهاجرت تحصیلی تصمیم بسیار مهمی در زندگی است که اگر به درستی و نیز با مشورت موسسه معتبر در زمینه تحصیل در خارج از کشور انجام شود بی شک نتایج مفیدی خواهد داشت.

گروه آموزشی MLG به عنوان برترین موسسه آموزشی در زمینه تحصیل در خارج از کشور در استان البرز با تجربه سالیان دراز در امر تحصیل در خارج از کشور و با بهره گیری از مشاوران خبره توانسته است رضایتمندی در امر مهاجرت تحصیلی را کسب کند.

مهاجرت تحصیلی واژه ای است که این روزها زیاد شنیده می شود. شاید یکی از اولین ایده هایی که با شنیدن این عبارت به ذهن فردی که به تحصیل در خارج از کشور فکر می کند برسد دانشگاه های خارج از کشور است. یکی از مزیت های تحصیل در خارج از کشور، رتبه های علمی بالایی است که عمده دانشگاه های خارجی دارند.

امکانات علمی و تحقیقاتی، کتابخانه ها، خوابگاه ها و … نیز در بسیاری از دانشگاه های خارجی قابل مقایسه با دانشگاه های داخلی نیستند. حتی امکاناتی که برای تحقیقات دانشجویان در دانشگاه های خارجی در نظر گرفته می شود، بسیار بیشتر از دانشگاه های داخلی است. همین موضوعات به نظر ساده باعث شده است تا آمار افراد متقاضی تحصیل در خارج به شدت بالا برود.

از طرف دیگر به دلیل رتبه های جهانی بالایی که دانشگاه های خارجی دارند مدرک تحصیلی بسیار معتبرتری می دهند. اهمیت این موضوع در هنگام کار پیدا کردن آشکار می شود. قطعا وقتی مدرک فرد از یک دانشگاه خارجی باشد کارفرماهای بیشتری تمایل به جذب افراد دارند و شانس برای یافتن شغل مورد علاقه بسیار بالاتر می رود.

یکی از کشورهایی که امروزه هدف مهاجرت تحصیلی بسیاری از ایرانیان واقع شده است، کشور ترکیه است. این کشور به دلایل بسیار زیادی از جمله نزدیکی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی، تنوع نژادی و مهمان نوازی کانون توجه بسیاری از افراد برای تحصیلات دانشگاهی است.

برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید در آزمون یوس شرکت کرد. آزمون یوس متشکل از سه درس ریاضی و هوش و هندسه می باشد که هر ساله توسط دانشگاه ها برای ورود به رشته های مختلف برگزار می گردد.

مدت زمان این آزمون حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ دقیقه می باشد و نمره آن تا ۱۰۰ است. آزمون یوس برای تمام رشته های دانشگاه هایی برگزار می شود و دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بر اساس نمره این آزمون اقدام به پذیرش افراد خارجی می کنند.

تفاوتی ندارد که متقاضی رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی،علوم اجتماعی، مدیریت هتلداری، مدارک پزشکی، حقوق، زبان و ادبیات آلمانی، زبان و ادبیات عرب، باستان شناسی، مدیریت اسناد، جغرافیا، زبان و ادبیات ترکی، زبان و ادبیات فارسی، فلسفه، روان شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات روسی، روان شناسی، تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ، نجوم، زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست مولکولی و ژنتیک، عکاسی، گرافیک، هنرهای سنتی، مجسمه سازی، موسیقی، رادیو، تلویزیون و سینما، نقاشی، تئاتر، طراحی مد، پرستاری،

اقتصاد، اقتصاد کار و روابط سنتی، اقتصاد سنجی، روابط عمومی، مدیریت دولتی، تجارت بین المللی، سیستم های مدیریت اطلاعات، الهیات، روزنامه نگاری، علوم ورزشی، دبیری ، معماری، شهرسازی، زیباسازی مناظر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی محیط زیست، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، بانکداری، خدمات اجتماعی، تغذیه و رژیم غذایی، رشد کودک، مامایی، آموزش مربیگری، تربیت بدنی، مدیریت ورزشی، شیلات، هنرهای آشپزی، دامپزشکی، باغبانی، مهندسی مواد غذایی، اقتصاد کشاورزی،

بیوتکنولوژی کشاورزی، علوم خاک، مهندسی ماشین آلات و فناوری های کشاورزی، زبان و ادبیات یونانی، زبان و ادبیات اردن، آمار، میراث فرهنگی، پروتز، خدمات درمانی، مدیریت بلایای طبیعی، مهندسی آب، انیمیشن سازی، متالوژی، مهندسی نساجی، رسانه های نوین، سونوگرافی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، طراحی داخلی، بیمه و مهندسی چوب باشید یا خیر. 

مجموعه آموزشی MLG به عنوان بهترین آموزشگاه یوس، دوره های سالانه آمادگی ورود به آزمون یوس را برگزار می کند.

در کلاس یوس ترکیه مجموعه MLG تمام مفاهیم مورد نیاز کنکور یوس به ساده ترین و روان ترین شیوه های ممکن آموزش داده می شوند و پس از پایان هر مبحث، آزمون کلاس یوس ترکیه برگزار می گردد.

به علاوه جهت ارزیابی روند آموزش دانش پذیران عزیز آزمون های آزمایشی با بیشترین شباهت به آزمون یوس ترکیه در مجموعه MLG برگزار می شود. پس از پایان هر آزمون نیز کارنامه تحلیلی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. این برای اولین بار است که موسسه ای چنین کارنامه ای را برای داوطلبان خود تهیه می کند. این نحوه تحلیل آزمونی می تواند دانش پذیران را در برطرف کردن نقاط ضعف خود یاری کند.

یکی دیگر از ویژگی های متمایز مجموعه MLG و کلاس یوس ترکیه این مجموعه، بهره گیری از مشاور تحصیلی به منظور برنامه ریزی و برطرف کردن نقاط ضعف دانش پذیران است. طی دوران برنامه ریزی، داوطلبان نحوه مطالعه صحیح و روش های خلاصه نویسی و مرور های بهنگام را فرا می گیرند و با ارائه گزارش کارهای خود، تمام این فرآیندها را برای کلاس یوس ترکیه بهبود می بخشند.

اگر همچنان سوالی در ذهن دارید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *