آزمون یوس (YÖS) در واقع آزمون ورودی دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه از مقطع دیپلم می باشد که برای افراد خارجی طراحی شده است. اکثر دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه با آزمون یوس اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی می کنند و بخشی از آنها نیز با آزمون SAT پذیرش دانشجو دارند.

فهرست مطالب

کلاس یوس، کلاس های آمادگی آزمون یوس

کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون یوس ترکیه به دانش و تلاش شما بستگی دارد. همچنین شرکت در کلاسی های آمادگی آزمون یوس به شما برای مسلط شدن به تمامی مباحث آزمون و آشنایی با سوالات یوس کمک بزرگی می کند. به این ترتیب شما با شرکت در یک کلاس یوس همراه با یک استاد با تجربه و حرفه ای در کار می توانید شانس قبولی خود را افزایش دهید. آموزشگاه موسوی بزرگترین برگزار کننده دوره های آمادگی آزمون یوس، کلاس های خود را در پکیج های مختلف برگزار می کند. آموزشگاه موسوی برای کمک به تقویت دروس شما کلاس های متنوعی را طراحی کرده تا افراد با توجه به سطح آموزشی و نیاز های مختلفی که دارند بتوانند در مناسب ترین کلاس شرکت کنند. ازین رو شما میتوانید در کلاس های آنلاین یوس و کلاس های حضوری به صورت گروهی و خصوصی شرکت کنید. همچنین شما میتوانید در کلاس آمادگی یوس که برای تمامی دروس طراحی شده و کلاس های تک درس یوس که برای دروس ریاضی، هندسه و هوش به صورت جداگانه برگزار می شود شرکت کنید. 

کلاسهای یوس 2024 آموزشگاه دکتر موسوی

هزینه کلاسهای یوس 2024 آموزشگاه دکتر موسوی

آزمون یوس شامل 3 مبحث است که این مباحث شامل دروس ریاضی، هوش (منطق و پرابلم) و هندسه می باشند. تعداد سوالات آزمون یوس حدود 80 سوال است که بخش اندکی مربوط به سوالات هندسه (حدود 10 درصد سوالات) و مابقی  حدوداً به طور مساوی بین دروس هوش و ریاضی تقسیم می شوند. نمره ی آزمون از 100 می باشد و برای قبولی در رشته های مختلف باید نمرات متفاوتی را کسب کرد.
دوره های آزمون یوس

معرفی کلاس های یوس گروه آموزشی دکتر موسوی

گروه آموزشی دکتر موسوی بزرگترین برگزار کننده دوره های آمادگی آزمون یوس کلاس های خود را در پکیج های مختلف برگزار می کند که عبارتند از:
کلاس های جامع سالیانه
و یوس متمرکز(TR YOS)
کلاس های سالیانه
ریاضی یوس
کلاس های سالیانه
هوش یوس
کلاس های سالیانه
هندسه یوس

تنها مرکز برگزار کننده آزمون یوس در ایران

یکی از ویژگی های کاس های یوس آموزشگاه موسوی نسبت به کلاس های سایر مجموعه ها وجود دوتا استاد برای هر دوره می باشد. به این صورت که شما در طول دوره علاوه بر استاد اصلی یک استاد همراه خواهید داشت که همواره شما را تحت نظر دارد و به صورت مداوم روند مطالعه و پیشرفت شما را بررسی می کند. همچنین شما می توانید هر لحظه با استاد همراه در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.
نیاز به مشاوره رایگان داری؟

ویژگی های کلاس یوس آموزشگاه موسوی در تهران و کرج (حضوری و آنلاین)

  • گروه آموزشی دکتر موسوی با برنامه ریزی دقیق و منظم برای هر جلسه آموزشی در طی دوره های تحصیل در ترکیه تا انتهای راه همراه دانشجویان می باشد.
  • برگزاری دوره های حضوری / آنلاین پوس توسط برترین اساتید یوس ایران
  • به بیش از ۵۵۰ ساعت آموزش مفاهیم ریاضی ، هوش ، هندسه و زبان ترکی استانب
  • آموزش روش های تست زنی و مدیریت آزمونی
  • برگزاری ۱۲ مرحله آزمون آزمایشی هدفمند و جامع
  • ارائه جزوات تالیفی اختصاصی مجموعه و کتاب های منبع به صورت اورجینال
  • مشاوره ، برنامه ریزی و پشتیبانی تحصیلی
  • برگزاری آزمون های کلاسی و ارائه کاربرگ های تمرین در منزل
  • ارائه کارنامه تحلیلی به تفکیک دروس
  • ثبت نام و انتخاب رشته آزمون های دانشگاه های ترکیه
  • تشکیل کلاس های نکته و تست به همراه رفع اشکال
  • ثبت نام بورسیه های تحصیلی کشور ترکیه
  • برگزاری تور آزمونی دانشگاه های ترکیه در شهر های استانبول و آنکارا

قبولی های کلاس یوس آموزشگاه موسوی

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

تنها مرکز برگزار کننده آزمون یوس در ایران

مرکز  مهاجرتی آموزشی دکتر موسوی  بعد از موفقیت های فراوان در قبولی دانش پذیران یوس در سالهای اخیر و با توجه به این که نمایندگی دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه را نیز همراه خود دارد ، توانست  برای اولین بار در ایران آزمون یوس را برگزار کند و که با استقبال دانش پذیران در استان های تهران ،البرز و حتی سایر شهرها روبه رو شدیم. با برگزاری آزمون یوس در ایران توسط ایرانی نوین آمار قبولی ها نیز بیش از پیش افزایش یافت چرا که شرایط آزمونی دانشجویان در تهران به نسبت ترکیه بسیار متفاوت و مطلوب تر است.

هزینه کلاس های یوس

همانطور که مشاهده کردید در گروه آموزشی موسوی کلاس های مختلفی برگزار می شود که هر کدام دارای هزینه های متفاوتی می باشند. به شما توصیه می کنم که با کارشناسان آموزشگاه تماس بگیرید تا متناسب با سطح و نیاز شما بهترین کلاس ممکن را با قیمت مناسب به شما معرفی کنند.

دوره های جمع بندی آزمون یوس

دوره جمع بندی Yös و اردوی مطالعاتی آزمون Yös چند سالی است که توسط مجموعه گروه آموزشی دکتر موسوی  در اولین روزهای اردیبهشت ماه هر سال برگزار می شود تا داوطلبان آزمون Yös با تسلط بیشتر وارد عرصه آزمونی شوند. یکی از مهمترین دغدغه های داوطلبان آزمون Yös جمع بندی مطالبی است که آن ها را در طول سال مطالعه کرده اند و حال نیاز به یک دسته بندی مفید از آن ها دارند. ازین رو گروه آموزشی موسوی بستری ایجاد کرده تا تمامی مطالب مهم و مفید برای متقاضیان آزمون به همراه بهترین اساتید با تجربه در یوس جمع بندی شود و تمامی تست های مفید و تست آزمون های یوس سالهای قبل  به طور کامل بررسی و حل شوند.

تور آزمون های یوس ترکیه

گروه آموزشی دکتر موسوی با تجربه چندین ساله خود در برگزاری تور های آزمونی ، هر ساله اقدام به برگزاری تور های آزمون یوس ترکیه می کند. دانشجویان یوس برای شرکت در آزمون های یوس ترکیه بین 2 هفته تا 1.5 ماه به کشور ترکیه سفر کرده و در هتل ها یا خوابگاه های مختلف ساکن می شوند. تور آزمونهای ترکیه باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد چرا که دانشجویان باید با آرامش کامل در آزمون ها حاضر شوند. از دیگر امکانات تور آزمون های یوس ترکیه ترانسفر فرودگاهی و همچنین ترانسفر به محل آزمون های یوس می باشد. شناسایی دقیق محل آزمون ها و حضور به موقع در آزمون ها از نکات حائز اهمیت در برگزاری تور آزمون های یوس است.
شایان ذکر است که طی سال های اخیر روند انتخاب و پذیرش سلیقه ای برخی از دانشگاه ها و نیز بحث مواردی نظیر فروش صندلی باعث شد تا سازمان آموزش عالی ترکیه(YÖK) وارد عمل شده و به منظور سامان بخشی ورود به دانشگاه های ترکیه تصمیم بگیرد که مجدد متولی برگزاری آزمون یوس سازمان ÖSYM باشد.به همین منظور نام آزمون یوس به یوس مرکزی MYÖS تغییر پیدا کرد و طی قانون شماره ۲۵۴۷ نیز ابلاغ گردید. در صورتی که آزمون یوس به صورت متمرکز برگزار شود، بازه تور آزمون یک هفته ای خواهد بود. این تور هرساله در دو شهر آنکارا یا استانبول برگزار می شود.

نمونه سوالات آزمون یوس

تعداد سوالات آزمون یوس به طور میانگین حدود 80 سوال است و زمان تقریبی پاسخ به سوالات آزمون یوس حدود 100 دقیقه می باشد. بخش اندکی از سوالات آزمون یوس مربوط به سوالات هندسه (حدود 10 درصد سوالات) و مابقی حدوداً به طور مساوی بین دروس هوش و ریاضی تقسیم می شوند. سطح سوالات آزمون یوس برای دانش آموزان کشور ما بسیار ساده می باشد. نمره ی آزمون یوس از 100 می باشد و برای قبولی در رشته های مختلف ( رشته های پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی ،هنر و …) باید نمرات مختلف را کسب کرد. در کلاس های یوس تمامی نمونه سوالات آزمون یوس و همچنین دفترچه آزمون های سالهای قبل به طور کامل حل و بررسی می شوند. همچنین ما برای شما چندین کتاب مرجع و مفید را که می توانند شما را برای درک مطالب و تسلط بر آزمون یاری کنند را جمع آوری کردیم و در قالب نمونه سوالات رایگان آزمون یوس در اختیار شما قرار می دهیم. برای دانلود منابع یوس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

رشته های موجود در دانشگاه های ترکیه

شرکت کنندگان در دوره های یوس می توانند در تمامی رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، رشته های پیراپزشکی، رشته های مهندسی، علوم پایه، هنری و … تحصیل کنند.

در مورد آزمون یوس بیشتر بدانید

سوالات آزمون یوس عمدتا به 2 زبان ترکی و انگلیسی می باشد که حق انتخاب با دانشجو می باشد.(البته برخی دانشگاه های ترکیه به زبان های فارسی ، عربی ، فرانسوی ، روسی و آلمانی هم سوالات خود را ارائه می دهند ولی به دلیل ترجمه نامناسب توصیه ما به دانشجویان این است که زبان ترکی یا انگلیسی را انتخاب کنند.) عموما موسسه های برگزار کننده دوره های یوس ترکیه اعتقاد دارند که زبان ترکی از اهمیت کمتری برخوردار است و می گویند از آنجا که سوالات آزمون یوس توضیحی نیستند و اکثرا یا به صورت شکل و یا به صورت فرمول می باشند زبان ترکی از اهمیت کمتری برخوردار است ولی این دیدگاه درست نیست . چرا که در سال های اخیر سوالات آزمون یوس برخی دانشگاه ها به گونه ای شده که نیاز به یادگیری زبان ترکی هم بسیار احساس می شود. گروه آموزشی دکتر موسوی در تمام کلاس های یوس خود چه کلاس یوس در کرج به صورت حضوری و چه در کلاس های آنلاین خود زبان ترکی استانبولی را به صورت کامل و در حد نیاز به دانش پذیران آموزش می دهد.
آزمون یوس توسط اکثر دانشگاه های ترکیه هر ساله در بازه زمانی فروردین ماه تا تیرماه برگزار می شود که بر طبق نتایج آن دانشگاه ها اقدام به جذب دانشجوی خارجی می کنند. قبل از سال 2010 آزمون یوس به صورت سراسری و یک بار در سال برگزار می شد. در حال حاضر نیز خبرهایی از شورای آموزش عالی ترکیه (YOK) به گوش می رسد که امکان بازگشت به گذشته وجود دارد که این آزمون دوبار در سال به صورت سراسری (منظور از آزمون سراسری، آزمون متمرکز TR می باشد) برگزار شود ولی تا به این لحظه به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.
هزینه ی آزمون یوس در دانشگاه های مختلف ترکیه متفاوت است. این هزینه یا به صورت لیر و یا به صورت دلار یا یورو پرداخت می شود. معمولا هر دانشگاه بین 300 تا 800 لیر برای ثبت نام آزمون یوس هزینه دریافت می کند. البته گاها دیده شده برخی از دانشگاه ها نیز برای انتخاب رشته وجه دریافت می کنند.
  1. یک قطعه عکس پرسنلی
  2. اسکن گذرنامه شرکت کننده به همراه ترجمه
  3. اسکن مدرک موقت دیپلم یا پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات ترجمه شده
  4. واریز هزینه آزمون به حساب دانشگاه مربوطه
حوزه های برگزاری آزمون یوس عموما در شهر دانشگاه برگزارکننده آزمون بوده ولی اکثر دانشگاه ها در شهرهای بزرگ ترکیه مانند آنکارا، استانبول، ازمیر و … نیز حوزه های آزمون تعیین می کنند. برخی دانشگاه ها حتی در کشورهای دیگر هم حوزه ی آزمون دارند. به طور مثال در سال های گذشته دانشگاه های استانبول و آتاتورک در ایران در شهرهای تهران و تبریز حوزه ی آزمون داشتند. (قابل ذکر است که به دلیل شیوع ویروس کرونا حوزه های ایران لغو شدند)
نتایج اولیه آزمون یوس ترکیه حدودا 2 هفته تا 1 ماه پس از زمان برگزاری منتشر می شوند و در بازه ای که دانشگاه های ترکیه برای ثبت نام تعیین می کنند ثبت نام توسط تیم آکادمی دکتر موسوی  انجام می شود . در بازه های زمانی مختلف پس از انتخاب رشته اولیه و بر حسب تعداد پذیرش دانشگاه یا تعداد ثبت نام ها و صندلی های خالی دانشگاه های ترکیه امکان دارد هر دانشگاه یک یا دو بار تکمیل ظرفیت برای رشته های باقی مانده انجام دهد.
تورآزمون یوس

دوره های آزمون یوس به صورت خصوصی و تک درس

اگر در مباحثی  مشخص از مجموعه مباحث آزمون یوس( دروس ریاضی، هوش، هندسه، پرابلم و منطق) مشکل دارید ، مجموعه آموزشی دکتر موسوی کلاس های آموزشی تک درس به صورت خصوصی (حضوری یا آنلاین ) را نیز برگزار می کند.

آموزشگاه یوس در کرج و تهران

گروه آموزشی دکتر موسوی (موسوی) همواره تلاش کرده تا بیشترین خدمات آموزشی را در بین آموزشگاه های آزمون یوس ارائه داده تا بالاترین میزان رضایت را برخوردار شود.مهمترین فاکتور در این امر ارائه برنامه دقیق آموزشی می باشد. در بین آموزشگاه های یوس در کشور مجموعه دکتر موسوی شاید تنها مجموعه ای باشد که به صورت تخصصی داوطلبان شرکت در کلاس یوس را مشاوره می دهد، و این امر زیر نظر مشاورین تخصصی کلاس های یوس انجام می پذیرد. گروه آموزشی (موسوی) در کلاس های آنلاین آزمون یوس و حتی کلاس های حضوری آزمون یوس نیز مشاوره تخصصی داشته و دانشجویان و خانواده می توانند در تمامی مراحل دوره های یوس به صورت تخصصی مشاوره شوند.
پذیرش دانشگاه های ترکیه
Socail Media Instagram

برای دیدن ویدیو های آموزشی رایگان زبان های خارجی به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

برای اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *