دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول

یکی از دغدغه های بزرگ دانش آموزان، تحصیل در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه است. شاید بتوان گفت که این دغدغه برای تمامی افراد در هر سنی وجود دارد. انتخاب یک هدف درست باید همیشه همراه با برنامه ریزی و به دور از خیال پردازی باشد تا سبب شود آینده درخشانی برای فرد رقم بخورد. تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور همیشه یکی از جذاب ترین خواسته های تحصیلی است.

شاید بتوان اذعان داشت که نحوه آزمون ورودی به دانشگاه های داخل کشور یکی از مواردی است که باعث پر رنگ تر شدن این خواسته شده است. ممکن است تجربه زندگی و تحصیل در خارج از کشور برای افراد رویایی باشد اما برای رسیدن به این هدف باید بهترین تصمیم گرفته شود. یکی از کشورهایی که در سال های اخیر به مقصد تحصیلی بسیاری از افراد مبدل شده است، کشور ترکیه می باشد. این کشور به دلیل اشتراکاتی که با کشور ما دارد و نیز حضور دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا، نگاه های هموطنان ما را معطوف خود ساخته است.

دانشگاه دوکوز ایلول (Dokuz Eylul University) به اختصار DEU یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۸۲ در شهر ازمیر تاسیس شد و دومین دانشگاه مهم و معروف شهر ازمیر بعد از دانشگاه اژه محسوب می شود. دانشگاه دوکوز ایلول یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ترکیه با تعداد ۷۰۰۸۱ دانشجو از سراسر ترکیه و ۱۳۶۶ دانشجوی بین‌المللی از ۱۱۱ کشور جهان است.

این دانشگاه در برنامه و دوره های مختلفی مثل اراسموس، مولانا و فارابی شرکت دارد. بر اساس این برنامه ها، دانشگاه Dokuz Eylül این امکان را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد تا تحصیلات خود را در یکی از 10 دانشگاه برتر دنیا ادامه دهند. تمامی این عوامل باعث شده است تا دانشگاه DEU به عنوان یکی از دانشگاه های تراز اول کشور ترکیه شناخته شود و از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران نیز معتبر باشد.

دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه دارای 15 دانشکده، 10 موسسه و دانشکده تحصیلات تکمیلی، 3 مدرسه، 1 هنرستان، 6 آموزشگاه حرفه ای، 60 مرکز تحقیقاتی، 1 بیمارستان تحقیق و کاربرد است. رنکینگ دانشگاه دوکوز ایلول در ۹۳۸ رتبه جهانی می باشد و در رتبه بندی ملی نیز در رده ۱۲ کشور ترکیه قرار دارد و این دانشگاه رتبه ۱۰۰۱ در جدول رده بندی QS دارد. لازم به ذکر است پذیرش این دانشگاه از طریق آزمون های SAT/YOS صورت می گیرد.

دانشکده‌های این دانشگاه عبارت هستند از: آموزش ، دریانوردی ، ادبیات ، علوم پایه ، هنرهای زیبا ، پرستاری ، حقوق ، اقتصاد و علوم اداری ، الهیات ، مدیریت کسب و کار ، معماری ، مهندسی ، علوم ورزشی ، پزشکی ، گردشگری ، دامپزشکی

برخی از رشته های این دانشگاه می توان به:

آموزش

5500 t

دبیری زیست شناسی

5500 t

دبیری فیزیک

5500 t

دبیری انگلیسی

5500 t

دبیری موسیقی

دریانوردی

8500 t

مدیریت دریایی( انگلیسی)

8500 t

مهندسی ماشین آلات دریایی( انگلیسی)

ادبیات

5000 t

موزه شناسی

علوم پایه

5000 t

زیست شناسی

5000 t

آمار

هنرهای زیبا

7300 t

طراحی فیلم و نویسندگی

7300 t

موسیقی

پرستاری

7300 t

پرستاری

حقوق

7300 t

حقوق

اقتصاد و علوم اداری

5000 t

مدیریت دولتی

الهیات

5000 t

الهیات

مدیریت کسب و کار

5000 t

روابط بین الملل( انگلیسی)

معماری

7300 t

معماری

7300 t

شهرسازی

مهندسی

7300 t

مهندسی الکترونیک( انگلیسی)

7300 t

مهندسی ژنوفیزیک

7300 t

مهندسی معدن

علوم ورزشی

5000 t

تربیت بدنی

پزشکی

54500 t

پزشکی

گردشگری

6000 t

مدیریت گردشگری

دامپزشکی

12000 t

دامپزشکی

برای ثبت نام در این دانشگاه، ترجمه ریز نمرات دبیرستان، ترجمه مدرک دیپلم یا گواهی موقت آن، ترجمه پاسپورت، عکس 3 × 4 و درصورت داشتن مدرک زبان، اصل آن الزامی است.

از جمله امکانات این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوابگاه‌های مجهز
  • کتابخانه مرکزی و چندین کتابخانه دیگر با بیش از ۲۱۵ هزار جلد کتاب
  • امکانات ورزشی متنوع مانند زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، سالن بدنسازی، استخر و …
  • آزمایشگاه و لابراتورهای مجهز
  • سلف و کافه‌های متعدد
  • بیمارستان مجهز

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول را دارید، با کارشناسان تحصیل در ترکیه مجموعه mlg  در ارتباط باشید تا بتوانید از بورسیه های تخفیف های پرداخت در شهریه نیز بهرمند شوید.  این تخفیف ها به شما کمک می کند تا با پرداخت شهریه مناسب، لذت تحصیل در یک دانشگاه با کیفیت را تجربه کنید.